گل قیچی که در تاریخ لیگ قهرمانان توسط پسر بوشهری ثبت شد
گل قیچی که در تاریخ لیگ قهرمانان توسط پسر بوشهری ثبت شد

ندای استان:مهاجم بوشهری و ایرانی پورتو در شبی که در ترکیب اصلی تیمش مقابل چلسی حضور نداشت، در سی دقیقه پایانی وارد زمین شد و یک سوپر گل به یادماندنی به ثمر رساند.

به گزارش ندای استان؛ مهاجم بوشهری و ایرانی پورتو در شبی که در ترکیب اصلی تیمش مقابل چلسی حضور نداشت، در سی دقیقه پایانی وارد زمین شد و یک سوپر گل به یادماندنی به ثمر رساند.غیبت مهدی طارمی به دلیل محرومیت در بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی در شبی که الیویرا هم حضور نداشت، کار نماینده پرتغال را مقابل حریف قدرتمندش سخت کرد. یاران طارمی هفته گذشته این دیدار را با نتیجه دو بر صفر به حریف شان واگذار کردند. مهدی طارمی که در بازی رفت مقابل یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک گل حساس به ثمر رسانده و در بازی برگشت هم یک ضربه پنالتی برای تیمش به دست آورده بود، در نیمه دوم آن دیدار با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا بازی با چلسی را در بازی رفت یک چهارم نهایی از دست بدهد.

بعد از قبول شکست مقابل چلسی در دیدار رفت، هواداران چلسی منتظر بازگشت مهدی طارمی و الیویرا به ترکیب تیم شان در دیدار برگشت بودند؛ آنها با توجه به اتفاقات بازی مرحله قبل به پیروزی و صعود تیم شان امید داشتند اما غیبت طارمی در ترکیب اصلی یک شوک بزرگ به همه بود؛ کمتر کسی انتظار داشت که نام مهاجم ایرانی را در ترکیب اصلی پورتو برای بازی امشب نبیند اما این اتفاق افتاد تا طارمی از روی نیمکت بازی امشب را نظاره کند؛ در روزی که الیویرا برخلاف طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت، پورتو ۶۰ دقیقه در زدن گل ناکام بود تا اینکه شاهد اضافه شدن طارمی در ترکیب این تیم بودیم.

گروییچ در دقیقه ۶۱ بازی جای خود را به مهدی طارمی داد تا این بازیکن در سی دقیقه پایانی بازی برای باز کردن دروازه چلسی و یا شاید گرفتن پنالتی از مدافعان این تیم شانس خود را امتحان کند. طارمی در بدو ورود یک موقعیت خوب هم به دست آورد که ضربه سر او را دروازه بان چلسی به خوبی در اختیار گرفت. در ادامه بازی و با حضور طارمی، حملات پورتو زهردارتر شد اما نقطه اوج کار چهارمین دقیقه از وقت های اضافه بود؛ جایی که مهدی طارمی با یک سوپر گل به یادماندنی، دروازه چلسی را باز کرد.

در حالی که بازی در حال پایان یافتن با تساوی بدون گل بود، روی یک ارسال از سمت راست توسط نانو، مهدی طارمی خیز بلندی برداشته و با ضربه ای آکروباتیک به زیباترین شکل ممکن دروازه چلسی را باز کرد؛ این گل به حدی زیبا بود که به جرات آن را زیباترین گل مرحله حذفی مسابقات تا اینجای کار بنامیم.

طارمی که هفته گذشته بعد از مدت های طولانی پایش به گلزنی باز شده بود با این سوپر گل نشان داد که تصمیم سرمربی پورتو در استفاده نکردن از او در ترکیب اصلی تا چه اندازه اشتباه بوده و حال باید دید که کونسیسائو در نشست خبری پس از بازی چه توجیهی در مورد بازی ندادن به طارمی از شروع کار خواهد داشت.

طارمی در پایان این مسابقه گفت: بازی خوبی برای ما بود. کار بزرگی انجام دادیم. موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم ولی حیف که نتوانستیم به موقع گلزنی کنیم. خوب بودیم ولی برای رفتن به مرحله بعد کافی نبود.

وی افزود: پورتو شایسته به ثمر رساندن یک گل دیگر در این بازی بود. ما یک لیگ قهرمانان عالی ساختیم. این مسابقات را خیلی خوب شروع کردیم و برای این جام می‌جنگیدیم. سعی کردیم کارهایمان را به بهترین نحو انجام دهیم.

مهاجم ایران با بیان اینکه پورتو در این بازی بدشانس بوده است، درباره تاثیر این مسابقه بر عملکرد پورتو در لیگ پرتغال تاکید کرد: باید منتظر بازی‌های بعدی باشیم. این هم جزئی از فوتبال و یک چیز طبیعی است. ما روی بازی‌های خودمان در پرتغال فکر می‌کنیم و منتظر هستیم تا ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. ممکن است قهرمان پرتغال شویم.