دستگیری باند ۳/۵ میلیارد تومانی شرط‌بندی آنلاین در دشتستان
دستگیری باند ۳/۵ میلیارد تومانی شرط‌بندی آنلاین در دشتستان

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری اعضای یک باند سه نفره که با ساخت و انتشار بنرهای سایت شرط‌بندی آنلاین، پولشویی و اجاره کارت‌های بانکی ۳۵ میلیارد ریال گردش مالی داشتند، خبر داد.

به گزارش ندای استان ، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان، اعضاء یک باند ۳ نفره که اقدام به ساخت و انتشار بنرهای سایت شرط‌بندی آنلاین، پولشویی و اجاره گرفتن و اجاره دادن کارت بانکی افراد برای سایت‌های شرط‌بندی و پولشویی در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات هماهنگ و پیچیده دستگیر شدند.

سرهنگ قاسمی عنوان داشت: این متهمان که دو نفر از آنها از اعضای یک خانواده و نفر سوم نیز از همسایگان آنها و همگی فاقد سابقه کیفری و بین ۱۷ تا ۲۰ سال سن دارند، با طراحی  و تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی آنلاین و جذب افراد که عموماً از سنین نوجوان و جوانان از سراسر کشور بوده به عنوان مشارکت در سود شرط‌بندی یا اخذ مشخصات کارت حساب بانکی افراد و اجاره نمودن آنها در قبال پرداخت مبالغی بسیار اندک و سپس در اختیار قرار دادن این مشخصات حساب‌های بانکی به سایت‌های بزرگ قمار بازی، اقدامات مجرمانه خود را مرتکب می‌شده‌اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: از اعضای این باند قمار آنلاین، چندین دستگاه رایانه و تجهیزات هوشمند همراه و چندین قطعه کارت حساب بانکی که از آنها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می‌کردند، کشف شد.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: اعضای این باند  از طریق جستجو‌ و حضور شبانه‌روزی در اینترنت، به صورت تجربی با چگونگی طراحی موارد ضروری برای طراحی اقدامات مجرمانه خود آشنا شده‌اند.

وی افزود: در بررسی اولیه آزمایشگاهی از تجهیزات دیجیتال کشف شده، ادله احراز کننده اقدامات مجرمانه آنان اعم از نحوه طراحی سایت‌های شرط‌بندی، ارتباط آنها با سایت‌های شرط‌بندی دارای اعضاء بالا از سراسر کشور و میزان تقریبی درآمدهای حاصله از اعمال مجرمانه این اعضاء استخراج و کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان مربوطه برحسب ارزیابی اولیه و مستندات موجود، تا این لحظه گردش حساب بانکی اعضای سه نفره این باند را بیش از ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه متهمان دستگیر شده فاقد سابقه کیفری بوده و خانواده‌ها باید بدانند که برای گرفتارشدن فرزندان در باندهای مجرمانه و آلوده شدن آنها، داشتن سابقه مجرمانه الزام نیست و همیشه نیازمند نظارت والدین می‌باشند.

سرهنگ قاسمی در خصوص پیشگیری از ورود فرزندان در سایت‌های قمار آنلاین توصیه کرد: خانواده ها بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای حقیقی جامعه نظارت نمایند.

گفتنی است، پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس فتا