مشارکت بوشهری‎ها در مدرسه‌سازی افزایش یافت
مشارکت بوشهری‎ها در مدرسه‌سازی افزایش یافت

ندای استان:خیرین مدرسه ساز یکی از قدیمی ترین تشکل های خیریه در کشور هستند که با گذشت حدود سه دهه از تاسیس آن، گام های بزرگی در نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی داشته اند.

به گزارش ندای استان، در بوشهر نیز میزان مشارکت خیران در پروژه‌های در دست اجرای آموزشی استان به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

این مطلب را احمد مرادی مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس بوشهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز اعلام کرد که در استانداری برگزار شد.

وی گفت: از شروع به کار دولت روحانی تا امروز (سال ۹۲ تا ۹۹) هزار و ۱۱۴ کلاس درس در استان احداث شد که از ۵۰ درصد آن توسط خیرین بوده است، اما در پروژه های افتتاحی یا در دست اجرای امسال، این میزان مشارکت به۷۰ درصد افزایش یافته است.

مرادی با اشاره به اینکه بخشی از خیرین مدرسه ساز مانند پتروشیمی ها حقوقی هستند افزود: با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی اما دولت در سه سال گذشته به همه تعهدات مالی خود در پروژه‌های مشارکتی به صورت کامل عمل کرده و هیچ پروژه نیمه تمام خیرساز در استان وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۷۳۹ کلاس درس در قالب ۱۱۲ پروژه در دست اجراست که از این شمار ۷۶ پروژه مربوط به خیران مدرسه ساز می باشد.

مدارس غیراستاندارد بوشهر کمتر از میانگین کشوری

به گفته وی با مشارکت خیرین، با اتمام پروژه های در دست اجرا، بزودی بخش دلوار تنگستان دیگر فضای غیراستاندار آموزشی نخواهد داشت.

مرادی ادامه داد: فضاهای آموزشی غیراستاندارد در استان بوشهر ۹ درصد و در کشور ۲۰ درصد است که با بهره‌برداری از فضاهای در دست احداث در استان بوشهر این میزان به ۶ درصد کاهش می‌یابد و تا چهار سال آینده تلاش می‌شود فضاهای غیر استاندارد از لحاظ لرزه نگاری در استان برطرف شود.

گفتنی است در پایان این نشست از خیرین مدرسه سازی که از مهر گذشته تا امروز تعهدات خود را اجرا کرده اند تقدیر شد.