حضور دانش آموزان بوشهری در مدرسه اجباری نیست
حضور دانش آموزان بوشهری در مدرسه اجباری نیست

ندای استان:آموزش حضوری در این شرایط، اجباری و الزامی نیست. چه پیش از اول بهمن و چه پس از آن این موضوع مد نظر بوده است

به گزارش ندای استان،مجید اجرایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است و آموزش در مدارس با نظر شورای مدرسه که شامل مدیر، معلمان و نماینده اولیاء است، حضوری یا مجازی پیگیری می‌شود.

او تاکید کرد: آموزش حضوری  در این شرایط، اجباری و الزامی نیست. چه پیش از اول بهمن و چه پس از آن این موضوع مد نظر بوده است.با توجه به اینکه آموزش در پایه‌های اول و دوم دبستان پیچیدگی‌هایی دارد شورای آموزش و و پرورش که بالاترین رکن مدرسه است تصمیم می‌گیرد
که آیامدرسه شرایط لازم را برای برگزاری آموزش حضوری دارد یا خیر. در واقع نمایندگان اولیاء هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در صورتی که دبستانی برای دانش آموزان پایه اول و دوم آموزش حضوری را اجرا کند، به طور حتم نوبت بندی صورت می‌گیرد تا تعداد کمی از دانش آموزان در مدرسه حضور داشته باشند که این طور، امکان نظارت بر رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی دانش آموزان وجود دارد.

اجرایی افزود: برای دوره‌های دیگر، مدارسی که زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند و در مناطق آبی هستند، می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند که در این زمینه تاکید بر هنرستان‌ها و مدارس کارودانش آن هم برای درس‌های شایستگی‌های فنی و استاندار‌های فنی است.

او گفت: دربار حضور معلمان و دبیران در مدارس هم عنوان کرد: هرجا آموزش حضوری است به طور طبیعی معلمان هم باید حضور داشته باشند  اما حضور معلمان هنگامی که آموزش غیرحضوری است، الزامی نیست. البته کارکنان اداری مدرسه در هر صورت، باید در مدرسه حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در مدارسی که آموزش‌ها به صورت حضوری هم پیگیری می‌شود، معلمان با تشخیص خود بخشی از آموزش‌ها را در فضای مجازی و بخشی را به صورت حضوری دنبال خواهند کرد.