عبارت پرحاشیه بودجه برای مردم بوشهر حذف شد
عبارت پرحاشیه بودجه برای مردم بوشهر حذف شد

ندای استان:نماینده دشتی و تنگستان گفت:در نشست تخصصی با حضور اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد که به منظور دفاع و از حقوق مردم مناطق نفت خیز، عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ بودجه ۱۴۰۰ به کلی حذف شد.

به گزارش ندای استان،غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان و نایب رییس کمیسیون بودجه، با اشاره به معکوس در بودجعه، اظهار کرد:  اگر این مهم انجام نشود نیز تلاش خواهیم کرد با همراهی دیگر نمایندگان کلمه استثنا را به عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ بودجه ۱۴۰۰ اضافه شود.

وی گفت: این امر باعث می شود معکوس درآمد سرانه به استثنای درآمد حاصل از نفت، پتروشیمی و گاز باشد تا اجحافی به استان‌هایی مانند بوشهر نشود چون این استان به غیر از منابع انرژی درآمد دیگری ندارد.
نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس بیان کرد: هرچند استان بوشهر درآمدهای نفتی، گاز و پتروشیمی دارد اما در زمان حاضر ۴۰ درصد مردم دشتی و تنگستان زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند.
کرمی بیان کرد: یکی از شاخص‌هایی که در بند ۷ ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه ۱۴۰۰ آمده است، معکوس درآمد سرانه است که به منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و براساس نظر سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اگر این مساله محقق شود نه تنها بودجه استان بلکه بودجه ۱۸ استان دیگر کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به برخی دغدغه و نگرانی مسئولان استان، تاکید کرد: جای نگرانی نیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند که این امر محقق نشود.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معکوس درآمد سرانه  بدان معنی است که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند، ولی ضرر آن برای استان‌های نفت خیزی چون بوشهر و خوزستان بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است عاید آنها شود و تلاش می‌شود که این امر محقق نشود.