فرماندار:افزایش روند شیوع کرونا در دشتستان
فرماندار:افزایش روند شیوع کرونا در دشتستان

ندای استان:فرماندار شهرستان دشتستان گفت: با توجه به آمار‌های روزانه شبکه بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته افزایشی است و اگر مراقبت نشود، خیز چهارم بیماری رخ می‌دهد.

به گزارش ندای استان،فتح اله نوروزی فرماندار شهرستان دشتستان در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان بیان کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نقش بسزایی در تغییر وضعیت شهرستان دارد و می‌تواند ما را دچار بحران کند.

او افزود: نباید وضعیت کنونی را ملاک قرار دهیم و این رنگ‌بندی‌ها شکننده است. اگر بخواهیم شرایط کنونی یعنی وضعیت زرد را حفظ کنیم، همه باید از عادی انگاری دوری کنند.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: هر زمان نتیجه مطلوبی در  مبارزه با کرونا داشته‌ایم فقط با همدلی مردم و سازمان‌ها به‌دست‌آمده است بنابراین رعایت اصول بهداشتی در ادارات، بانک‌ها و اصناف با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال شود و اداراتی که مصوبات را به خوبی رعایت کرده‌اند، برای تشویق به مردم معرفی شوند.

محدودیت تردد در برازجان رعایت شود

نوروزی گفت: با توجه به اینکه نیمی از بستری‌های کرونایی مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در خصوص خطرات دورهمی‌های خانوادگی انجام گیرد. همچنین خانواده‌ها محدودیت‌های تردد در برازجان مرکز شهرستان را در ساعت ۹ شب تا ۴ صبح جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه دورهمی در فضا‌های بسته خودداری کنند.

او از اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت خواست بر وضع بازار روز و واحدهای صنفی بیشتر نظارت کنند تا بتوان از ساده‌انگاری‌ها به خصوص در اصناف پیشگیری کرد تا وضعیت شهرستان تغییر نکند، زیرا اولین قشری که از تغییر وضعیت به نارنجی یا قرمز آسیب می‌بیند، اصناف هستند.

رعایت اصول بهداشتی در مساجد 

فرماندار دشتستان با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در ایام فاطمیه در مساجد و حسینیه‌ها، افزود: از سخنرانان غیربومی در این شب‌ها که می‌تواند باعث تجمع بیشتری شود، استفاده نشود و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی (فیزیکی)، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و محدودیت زمان برگزاری مراسم‌ مد نظر قرار گیرد، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هم با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان بر این موارد نظارت جدی داشته باشند.

نوروزی بیان کرد: برپایی هر گونه نمایشگاه تا اطلاع ثانوی در شهرستان ممنوع است و از بخشداران، شهرداران و همچنین نهاد‌های مردم نهاد می‌خواهیم که نامه‌ای در این خصوص به فرمانداری نفرستند.

صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان ادامه دارد

فرماندار دشتستان گفت: صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان از سوی فرمانداری ادامه دارد و از مردم م‌خواهیم قبل از خروج از شهرستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی (جریمه خودرو) برگه تردد بگیرند.

نوروزی بیان کرد: در حوزه استان، با کمک خداوند و همراهی مردم و نهاد‌ها خیز سوم را تجربه نکردیم و اگر ساده‌انگاری کنیم به طور قطع خیز چهارم را تجربه خواهیم کرد.

بررسی وضعیت بوستان منابع طبیعی 

او با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذر، ادامه داد: در این طرح، یکی از اقدام‌های مهم  گرفتن تست کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی است و در این زمینه در صورت همکاری نکردن خانواده‌ها باید دادستانی و نیروی انتظامی با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

فرماندار دشتستان  افزود: با توجه به آمار‌های روزانه شبکه بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی است و باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دهیم.

نوروزی بر بازدید شبکه بهداشت و درمان و اداره منابع طبیعی از بوستان منابع طبیعی حومه برازجان تاکید کرد و گفت: نتیجه بازدید در اسرع وقت به فرمانداری فرستاده شود تا در زمینه باز یا بسته بودن این مکان تفریحی تصمیم‌گیری صحیحی صورت گیرد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان