معرفی مدیرکل جدید گمرک گناوه
معرفی مدیرکل جدید گمرک گناوه

ندای استان: ناظرگمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در پیش‌نویس ساماندهی فعالیت‌های ملوانی تهیه شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، منافع مردم بنادر این استان لحاظ شده‌است.

به گزارش ندای استان، بهروز قره بیگی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک گناوه افزود: به منظور رسیدگی به وضعیت بنادر دارای ملوان استان بوشهر، از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حضور در این استان دعوت و پیش نویسی با لحاظ منافع مردم تهیه شد تا در مرکز تصمیم‌گیری نهایی و موافقت آن اخذ شود.

وی اظهارکرد: در این پیش نویس معافیت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصدی عوارض گمرکی برای بنادر ملوانی درنظر گرفته شده‌است تا همه آنان در چرخه مقررات و قوانین قرار گیرد و نگرانی که همه در بین  دستگاه‌های نظارتی، مراجع انتظامی و قضایی و استاندار و فرمانداران وجود دارد، رفع شود.

ناظر گمرک‌های استان بوشهر گفت: امیدواریم با تصویب پیش نویسی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا تهیه شده، در نشست سران قوا وضعیت کنونی بنادر بهتر شود.

قره بیگی افزود: باتوجه به اینکه تشکیلات گمرک گناوه در سطح یک اداره کل است، آنچه که در حوزه وظایف و اختیارات گمرک بلحاظ قانونی نیاز است در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: در بنادری که اداره کل تعریف شده‌است ، اگرچه توسط مرکز استان نظارت می‌شود،  اما اختیاراتی دارند و  خود مدیرکل می‌تواند در زمینه مسایل و موضوعات تجارت  بصورت مستقیم با گمرک مرکز کشور مکاتبه و پیگیری کند.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: شهرستان گناوه بلحاظ زیرساخت‌های بندری اگرچه در سطح بالا نیست اما  شرایط برای فعالیت تجاری را در گمرک این بندر می‌توانیم بیشتر  ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۲ مصوبه خیلی خوب وجود دارد که گمرک شهرستان گناوه از آن می‌تواند برخوردار باشد، گفت: در این ارتباط ۲۰ درصد سود تخفیف بازرگانی که برای پنج بندر استان بوشهر در نظرگرفته شده‌است امکان اجرای آن برای گمرک گناوه هم وجود دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به مشکلی که در گذشته در زمینه حمل کالاها از بنادر امارات به مقصد بنادر استان بوشهر وجود داشت،  با ارایه پیشنهادی که در سال گذشته به استاندار بوشهر ارایه شد و بجد ایشان ورود کردند، پنج پیشنهاد توسط تیم اقتصادی استان به رئیس کل گمرکات کشور ارایه و موافقت ایشان اخذ شد.

قره بیگی افزود: در این جلسه اولین مصوبه‌ای که گرفته شد مربوط به کالاهایی است که از مبادی بنادر امارات به کشور وارد با تخفیفات دولت برخوردار می‌شود از مهرماه سال گذشته برای استان درنظر گرفته شد در حالیکه  قبل از سال ۹۸ این امکان میسر نبود.

وی گفت: بیشتر رویه‌هایی که در گمرک‌ها  نیاز است و توسط گمرک ایران مجوز داده می‌شود از جمله  صادرات، واردات و ترانزیت، کاپوتاژ و مسافری ، گمرک گناوه نیز از این شرایط برخوردار است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: به گمرک گناوه مجوز ترخیص خودرو داده شده‌است و به عنوان گمرک تجاری جزو ۲۰ گمرک کشور از لحاظ زیزساخت گمرکی است.

وی افزود: مدیرکل گمرک سابق گناوه مسئولیت پذیر و مردمی و در انجام امور محوله بنحو شایسته عمل کرد و مدیرکل جدید براساس وجود توانمندی و آشنابودن با منطقه و  تجربه‌ای که دارد انتخاب شده‌است.

در این آیین بابک محمدی به عنوان مدیرکل جدید گمرک شهرستان گناوه معرفی و از زحمات محسن خرم رخ مدیرکل سابق تقدیر و تجلیل شد.