کشف۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در بوشهر
کشف۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در بوشهر

ندای استان:دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان بوشهر گفت: در ۹ ماه گذشته ۱۱ تن و ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۳۸هزار حبه قرص روان گردان اعتیاد آور در این استان کشف شده است.

به گزارش ندای استان،ارسطو ترکمان منش روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان پنج تن و ۱۶۸ کیلوگرم از سوی اداره کل اطلاعات، چهار تن و ۸۸۲ کیلوگرم پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۹۶۳کیلوگرم از سوی مرزبانی، ۱۴ کیلوگرم از سوی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و سه هزار و ۵۰۰ کیلو گرم نیز در قالب عملیات‌های مشترک استان‌های فارس و هرمزگان کشف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مواد مخدر کشف شده در استان بوشهر از نوع تریاک و حشیش بوده است بیان کرد: از مجموع کشفیات مواد مخدر در استان پنج تن و ۷۷۵ کیلوگرم معادل ۵۰ درصد در حوزه آبی کشف شده است.

ترکمان منش یادآورشد: در این مدت ۳۰ باند کلان و شبکه‌های ترانزیت مواد مخدر در حوزه آبی و خشکی منهدم و  ۲هزار و ۳۴۸ نفر از مرتبطان با جرائم مواد مخدر دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شده است .

به گفته ترکمان منش در این مدت ۱۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو، موتور و شناور در استان توقیف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر یادآورشد: کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی کاهش ورود مواد مخدر از سوی استان هرمزگان به دلیل کنترل‌ها و گشت‌های ساحلی انجام شده، کاهش خروج مواد مخدر از استان به سمت خوزستان، کنترل پلاک‌های غیربومی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقویت شناوری دریابانی که باعث گشت و ناامنی دریا برای قاچاق‌چیان شده را از جمله عوامل کاهش کشفیات مواد مخدر در استان عنوان کرد.

ترکمان منش در خصوص معتادان متجاهر استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا محلی برای غربالگری معتادان متجاهر با همکاری دانشگاه و بهزیستی در شهرستان‌های جنوبی، مرکز استان و شهرستان دشتستان پیش بینی شده که با انجام عملیات پاکسازی نقاط آلوده نسبت به جمع آوری معدودی از معتادان متجاهر اقدام شد.

وی ادامه داد: براین اساس هر ۱۴ روز یک بار عملیات جمع آوری و پاکسازی به صورت دوره ای از سوی پلیس انجام شده و از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه ۲۳۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و با دستور قضایی تحویل مرکز ترک اعتیاد شده اند.