روغن هست، اما مردم زیاد از حد می خرند
روغن هست، اما مردم زیاد از حد می خرند

ندای استان:معاون سازمان صمت بوشهر می‌گوید: در دو ماه اخیر روغن بیش از سرانه مصرف در استان توزیع شده، اما مصرف کنندگان باید خرید خود را تنظیم کنند و آن را کاهش دهند.

به گزارش ندای استان،درحالی که مصرف کنندگان بوشهری از کمبود و گاه نبود روغن در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی گلایه دارند، ابوالقاسم محمدزاده معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان عنوان می‌کند: روغن بیش از مصرف سرانه و حتی مدت زمان مشابه پارسال وارد استان شده است.

به گفته او، در دو ماه گذشته هزار و ۲۳۲ تن روغن در استان بوشهر جذب شده و این میزان غیر از مواردی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مرکز و یا شرکت‌های پخش مواد غذایی وارد استان می‌کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهربیان می‌کند: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به جز ۲۸۸ تن سهمیه‌ای که ما از هزار و ۲۳۲ تن سهمیه استان به آن‌ها داده‌ایم، ۱۵۰ تن سهمیه روغن جذب کرده‌اند و شرکت‌های پخش نیز روزانه ۴۰ تن روغن تامین و در استان توزیع می‌کنند.

محمدزاده می‌گوید: مشکلی که در دو ماه اخیردر زمینه انتقال روغن خام از بنادر به تولیدکنندگان و روغن تولید شده از واحد‌های تولیدی به مقاصد عرضه و فروش پیش آمد، باعث وقفه در تولید و عرضه روغن شده است، اما باید گفت که میزان جذب و توزیع روغن در استان مانند پارسال و بیش از سرانه مصرف است.

او معتقد است اگر مصرف کنندگان صحیح خرید کنند مشکلی در عرضه روغن پیش نمی‌آید.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید می‌کند: روغن به فراوانی وجود دارد و همچنان هم جذب می‌شود و شرایط نگران کننده نیست.

محمدزاده اشاره می‌کند که قبول دارد برخی مسئولان قول‎هایی می‌دهند که عملی نمی‌شود، اما معتقد است تلاش‌ها به کار گرفته شده تا مردم در زمینه تامین روغن مشکلی نداشته باشند، هر چند وقتی بحث سهمیه و تفاوت قیمت و چند نرخی شدن پیش می‌آید بازار دچار مشکل می‌شود.

او عنوان می‌کند: ۱۰ هزار واحد صنفی توزیع خوار و بار و لبنیات در استان بوشهر فعالند که ۲۰ درصد واحد‌های صنفی استان را شامل می‌شود و این گستره به طور حتم نظارت را کمی دشوار می‌کند.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر می‌گوید: به زودی بازار روغن به روال عادی برمی‌گردد هر چند که اکنون هم روغن بیش از سرانه مصرف در استان توزیع شده است.