خیران بوشهری ۳۹۲ میلیارد ریال در طرح آجر به آجر کمک کردند
خیران بوشهری ۳۹۲ میلیارد ریال در طرح آجر به آجر کمک کردند

ندای استان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: خیران نیک اندیش این استان امسال در قالب طرح آجر به آجر ۳۹۲میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های آموزشی مشارکت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،احمد مرادی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان کمک خیران ۳۴۲ میلیارد ریال از سوی مشارکت خیران داخل کشور و ۵۰میلیارد ریال نیز از سوی چهار خیر و نیک اندیش از خارج از کشور جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و زمینه سازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: طرح آجر به آجر به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد نیک اندیش با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهار کرد: در طرح کمک‌های آجر به آجر  به جای نام‌گذاری یک مدرسه به نام یک خیر نام چند خیر روی کلاس‌های یک مدرسه گذاشته می‌شود تا خیرین رغبت بیشتری برای کمک کردن داشته باشند و فشار مالی مانع کمک آنان نشود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر یک هزار و ۶۵۰ نفر بعنوان خیران خرد و پنج سازمان، شرکت، کارخانه مشارکت کننده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در طرح آجر به آجر در استان بوشهر مشارکت دارند.

مرادی بیان کرد: همچنین با اشاره به پویش ملی “من مادرم بچه های ایران فرزند من” با رویکرد مشارکت جلب مشارکت بانوان در امور مدرسه سازی آغاز شد.

وی ادامه داد: این پویش با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه سازی و به منظور طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح آجر به آجر با تلاش جامعه خیران مدرسه ساز کشور با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی زیر مجموعه آنها اجرایی و عملیاتی شده و علاقمندان برای پیوستن به این پویش با  مراجعه به صفحات اینترنتی AjorBajor.ir وmehreMadrese.ir و با پرداخت حداقل هزینه پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: خیران سال گذشته ۵۱۰میلیارد ریال در پروژه‌های خیر ساز این استان مشارکت کردند که این میزان کمک نسبت به سال ۹۷، ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و پیش بینی می‌شود امسال مشارکت این گروه به ۶۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۵۰  کلاس درس تخریبی در استان بوشهر نیاز به بازسازی دارد.