از کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده‏‎ای تا پروژه‎های مهم راهداری استان
از کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده‏‎ای تا پروژه‎های مهم راهداری استان

ندای استان:علم گفت: فعلا تنها ۳۰ درصد ظرفیت ناوگان‌ اتوبوس های بین شهری در استان بوشهر فعال است که باتوجه به هزینه‌های نگهداری، در ایام شیوع ویروس کرونایی به خسارت زیادی وارد شده است.

به گزارش ندای استان،حمیدرضا علم در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری اظهار کرد: در حمل و نقل مسافری همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت و توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی بین مسافران نیز انجام و تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

علم ادامه داد: در این مدت با وجود شرایط کرونایی اما حمل بار در بخش محصولات کشاورزی، کالاهای تجاری و بندری، کارخانه‌های سیمان و دیگر کارگاه‌ها در استان بوشهر۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مهمترین پروژه های راهداری استان

مدیرکل راهداری استان بوشهر ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی اما پروژه‌های راهداری مختلفی در محورهای ارتباطی استان بوشهر از جمله روکش آسفالت محور کوهستانی کنارتخته به دالکی و ورودی شهرها و برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه خیز در استان در حال انجام است.

علم یادآورشد: قرار است امسال  ۱۵ کیلومتر راه روستایی استان بوشهر در قالب طرح بهسازی و آسفالت (حفاظتی) شود که شامل راه روستایی بیدو،تنگ خون و باختاج شهرستان دشتستان و راه ورودی بادوله شهرستان دشتی است.

علم با اشاره به اجرای وضعیت حادثه خیر جاده ساحلی بوشهر به دیر یادآورشد: با پیگیری های صورت گرفته، سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

پیگیری مشکل آبگرفتگی مکرر جاده بوشهر- گناوه

وی همچنین در خصوص بسته شدن مکرر جاده ساحلی بوشهر – گناوه در زمان بارندگی اضافه کرد: دو کیلومتر از این محور ارتباطی به طور معمول دچار آبگرفتگی می‌شود که باتوجه به اهمیت این جاده مجوز احداث پل با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان داده شده و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

به گفته وی، حل اساسی مشکل نیازمند ۱۰ میلیاردتومان اعتبار است که در سال آینده برای تکمیل آن اختصاص می یابد.

کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده ای استان

علم از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: امسال تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان بوشهر نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و این استان جز پنج استان برتر کشور در این عرصه معرفی شده است.