۹۲۵ نفر از پرستاران بوشهری کرونا گرفتند/سه شهید دادیم
۹۲۵ نفر از پرستاران بوشهری کرونا گرفتند/سه شهید دادیم

ندای استان:عباسی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت کارانه و اضافه کار کادر پرستاری بیمارستان‌های دانشگاهی تا تیر پرداخت شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالرسول عباسی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اعتبار لازم برای پرداخت کارانه و اضافه کار همکاران غیر پزشک شاغل در بیمارستان‌های دانشگاهی تا پایان تیر به بیمارستان‌ها پرداخت شده است و پیگیر هستیم که با تامین اعتبار لازم از سوی وزارت بهداشت ودرمان مطالبات همکاران در اسرع وقت پرداخت شود.

او ادامه داد: در همین زمینه علاوه بر پیگیری‌های در حال انجام از سوی دانشگاه، از سوی استاندار بوشهر نیز مکاتبه و پیگیری لازم در خصوص پرداخت مطالبات همکاران مدافع سلامت دانشگاه به وزارت بهداشت وسازمان برنامه و بودجه انجام شده است که امیدواریم به زودی همه این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت مقرر شده که از اسفند سال ۹۸ کارانه و اضافه کار کادر درمانی که تا قبل از آن بر اساس سامانه قاصدک و پرداخت مبتنی بر عملکرد پرداخت می‌شد، از این به بعد جداگانه محاسبه و پرداخت شود.

پرداخت دو نوبت سختی کار در بخش‌های کرونایی

عباسی در خصوص پرداخت فوق العاده سختی کار در بخش‌های کرونایی هم گفت: تا کنون در دو نوبت، اعتباری افزون بر ۲۶ میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت ودرمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفته که این اعتبار در ماه‌های اول امسال بین بیمارستان‌ها توزیع شد.

او افزود: همچنین با توجه به بخشنامه‌ای که به تازگی معاون درمان وزارت بهداشت برای جبران بخشی از سختی کار همکاران درگیر مستقیم در بخش‌های کووید ۱۹ به دانشگاه‌ها فرستاده است، به زودی اعتبار مربوط بر اساس محاسبات اعلامی از سوی وزارت و تصمیم نهایی هیات رئیسه دانشگاه در اختیار بیمارستان‌های دانشگاهی استان قرار خواهد گرفت.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اشاره کرد: در ابتدای شیوع کرونا ۲۰۰ پرستار از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آن بیمارستان‌ها اعزام شدند که طبق برنامه باید حق الزحمه این پرستاران را همان بیمارستان‌ها پرداخت می‌کردند.

عباسی عنوان کرد: اگر چه تا کنون این اتفاق نیفتاده، اما دانشگاه توانسته از منابع خود، حق الزحمه آنان را تا پایان شهریور پرداخت کند.

۹۲۵ نفر از کادر پرستاری بوشهر کرونا گرفتند

او افزود: دو هزار و ۶۵۰ نفر در کادر پرستاری ۱۰ بیمارستان دانشگاهی و ۸ بیمارستان غیردانشگاهی و ۴۰۰ نفر از همکاران فوریت‌های پزشکی نیز در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر فعالیت می‌کنند که تا کنون ۹۲۵ نفر از این افراد به کرونا مبتلا شده‌اند و سه همکارمان هم به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته‌اند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش مشارکت مردم در کاهش موارد بستری کرونا، بیان کرد: تعداد بستری شدگان کرونایی با مشارکت مردم، تلاش کارکنان درمان و برنامه ریزی مسئولان کم شده و از ۳۴۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است و امیدواریم با تداوم توجه مردم به شیوه‌نامه‌ها، بار بیماری بر کارکنان درمان از جمله پرستاران کاهش یابد.

عباسی گفت: با توجه به اینکه مجوز ۳۰ هزار استخدامی جدید در وزارت بهداشت ودرمان صادر شده است امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های لازم سهمیه قابل توجهی از این تعداد را برای جبران بخشی از کمبود نیروی کادر پرستاری در بیمارستان‌ها اختصاص دهیم.