به یاد دخترم هانیه
به یاد دخترم هانیه

ندای استان:خانواده یک دختر بوشهری که ۲۴ آذر پارسال دخترشان را از دست داده بود، امروز در اولین سالکوچ او، ساخت یک شیرخوارگاه را آغاز کردند.

به‌گزارش ندای استان ؛ زمین این شیرخوارگاه را بهزیستی استان داده و قرار است هزینه ساختن این شیرخوارگاه را خانواده  «هانیه عباسی» بپردازند.
خانم امیری مادر «هانیه عباسی» در آیین کلنگ‌زنی این شیرخوارگاه در خیابان فاطمیه بوشهر گفت: پس از آسمانی شدن «هانیه» و پذیرش نبود او به این باور رسیدیم که باید این حادثه تلخ به یک اتفاق خوب تبدیل شود.
او در ادامه افزود: از میان گزینه‌های گوناگون با توجه به علاقه‌ای که «هانیه» به بچه‌ها داشت و هم‌چنین نیازی که در استان دیده می‌شد، تصمیم گرفتیم که یک شیرخوارگاه خوب و استاندارد را بسازیم تا هم مکان نگهداری نوزادان بی‌سرپرست باشد و هم نام «هانیه» جاودانه بماند.
خانم امیری گفت: از نقشه ساخت تا راه‌اندازی را ما انجام خواهیم داد که نقشه هم با رایزنی کارشناسان فنی بهزیستی کشور کشیده شده تا بچه‌ها در آن احساس در خانه بودن کنند. ما تلاش می‌کنیم که این شیرخوارگاه به بهترین شکل ساخته شود و امیدواریم در سالکوچ بعدی «هانیه» یعنی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ آن را راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم با اشاره به این‌که ۳۲ سال است که شیرخوارگاه در استان بوشهر فعالیت دارد، گفت: ساختمان این شیرخوارگاه نیاز به اصلاح داشت که ساختن شیرخوارگاه جدید، بهبود پوشش خدمات بهزیستی را افزایش می‌دهد.
علیرضا حاجیونی افزود: بر پایه برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌کشی، این شیرخوارگاه ۴۴۰ متر زیربنا دارد که قرار است در کمتر از یک سال با اعتبار ۲ میلیارد تومان ساخته شود و ظرفیت آن هم ۲۰ شیرخوار است.
او با بیان این‌که این ظرفیت را بهزیستی کشور تعیین کرده، اضافه کرد: تنها شیرخوارگاه استان مانند بیشتر استان‌های کشور، در مرکز استان است و هم‌اکنون ۱۰ شیرخوار تا هنگام تعیین‌تکلیف و فرزندخواندگی در آن نگهداری می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در این کار خداپسندانه، بهزیستی و نیکوکار در کنار هم هستند و درکنار ساخت و تجهیز، پیگیری می‌کنیم که از بهزیستی کشور و اعتبارات استانی کمک‌هایی را برای آن بگیریم.
جاجیونی نیز پیش‌بینی کرد که این شیرخوارگاه نیکوکارساز سال آینده در چنین روزی و یا حتی زودتر از آن و در هفته دولت به بهره‌بردای برسد.