۱۰۱ زندانی در استان به آغوش خانواده بازگشتند
۱۰۱ زندانی در استان به آغوش خانواده بازگشتند

ندای استان:مقبلی گفت:از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان از زندان‌های بوشهر آزاد شده‌اند.

به گزارش ندای استان،رضا مقبلی قرائی اظهار کرد: زندان‌بانی در تمام نظام‌های حقوقی و کیفری دنیا پذیرفته شده است که البته اهداف این نظام‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند به طوری که بعضی جنبه ارعابی، بعضی جنبه‌های پیشگیرانه و بعضی نیز جنبه‌های باز اجتماعی شدن را دنبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: تفاوتی که زندان‌بانی اسلامی با سایر نظام‌های زندان‌بانی در دنیا دارد تأکید اسلام بر اصلاح و تربیت و بازگشت شرافتمندانه و عزتمندانه به جامعه است.
این مقام مسئول موضوع اصلاح و تربیت را بسیار ارزشمند عنوان و اذعان کرد: با شیوع ویروس کرونا و شرایط پس از آن که باعث شد زندانیان اوقات فراغت زیادتری داشته باشند طرحی را تحت عنوان تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن کریم در مدت ۶ ماه، به رئیس کل دادگستری استان بوشهر ارائه کردیم که اگر یک زندانی جرایم غیر عمد یا یکی از اعضای خانواده او یک جزء از قرآن کریم را حفظ کنند برای آن‌ها مشوق‌هایی را در نظر بگیریم.
سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان افزود: بر اساس این طرح اگر زندانی جرائم غیر عمد با قرار در زندان باشد تلاش می‌کنیم در تأمین وی تغییراتی را لحاظ کنیم و اگر با محکومیت در زندان به سر می‌برد یک ماه به وی مرخصی بدهیم.
مقبلی قرائی اضافه کرد: اجرای این طرح در زندان‌های استان بوشهر بسیار موفق آمیز بود به طوری که در مدت ۲ ماه موفق شدیم که به اهداف این طرح یعنی تربیت ۵۰۰ حافظ یک جزء قرآن کریم دست پیدا کنیم.
وی خانواده، اجتماع و زندان را سه رکن اصلاح و تربیت زندانیان عنوان و خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده‌ها، مردم و به ویژه سازمان‌های مردم نهاد و خود زندان سه رکنی هستند که با اقدامات خود نقش اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان دارند.
انتظار ۱۱۵ زندانی جرایم غیر عمد بوشهر برای آزادی
سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بوشهر در ادامه با اشاره به طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: زندانیان جرائم غیر عمد که ما برای آزادی آن‌ها تلاش می‌کنیم افرادی هستند که دارای شرایط خاصی مثل نیازمند بودن، آبرومند بودن و … هستند که در حال حاضر ۱۱۵ زندانی با این شرایط در زندان‌های استان بوشهر وجود دارد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان از زندان‌های استان بوشهر آزاد شده‌اند.
بسیج نوشت،سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی بوشهر اضافه کرد: برای آزادسازی ۱۱۵ زندانی جرائم غیر عمد استان بوشهر احتیاج به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان است که فرآیند آزادی ۴ نفر از این تعداد با کمک ستاد دیه استان بوشهر انجام شده و ان شاءالله در همین هفته آزاد می‌شوند و ۸ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.