تخلف چند میلیون دلاری یکی از شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
تخلف چند میلیون دلاری یکی از شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ندای استان:مع­الوصف ضمن هماهنگی به عمل آمده با دادستانی شهرستان عسلویه، شخص ثبت‌کننده سوئیفت صوری مورد بحث به اتهام کلاهبرداری و جعل اسناد بازداشت شد.

به گزارش ندای استان،پیرو درج اخباری مبنی بر وقوع سوء‌جریان در یکی از شرکت‌های­ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، موضوع در دستور کار بازرسی‌کل استان بوشهر قرار گرفت و هیأت بازرسی در شرکت مذکور استقرار یافت.

 روابط عمومی بازرسی‌کل استان بوشهر نوشت، بررسی­های صورت گرفته و همچنین اخذ توضیح از مطلعین و مسببین امر نشان می­دهد، در آن شرکت مبلغ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار از تعهدات ارزی مربوط به سال­های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به سامانه نیما و سیستم بانکی واریز نشده است.

همچنین ملاحظه شد، علیرغم خروج ۵۰۶ تن از محصولات تولیدی شرکت مورد اشاره، به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار درهم توسط شرکتی موسوم به میدل پلت شم در سال ۱۳۹۵ وجهی دریافت نشده و حسابدار فروش ارزی به صورت صوری مبلغ یاد شده را در حساب­های شرکت ثبت کرده است و مسئولین بعدی نیز گرچه بعداً متوجه موضوع شده­اند، لیکن به دلیل عدم دسترسی به شرکت خریدار که به احتمال فراوان این شرکت صوری و تنها یک ایمیل از آن موجود است، اقدامی صورت نداده­اند. از طرفی، افراد دخیل در موضوع نیز به تدریج از شرکت مذکور منتقل و یا خارج شده­اند.

 مع­الوصف ضمن هماهنگی به عمل آمده با دادستانی شهرستان عسلویه، شخص ثبت‌کننده سوئیفت صوری مورد بحث به اتهام کلاهبرداری و جعل اسناد بازداشت شد. خاطر نشان می­شود هیأت بازرسی در حال تکمیل بررسی­ها و یافتن معرف یا معرفین شرکت خریدار و همچنین سایر عوامل دخیل در موضوع است و گزارش نهایی آن پس از تکمیل تحقیقات و اخذ دفاعیات لازم، ارائه خواهد شد.