به بیماران کرونایی بلیط اتوبوس فروخته نمی‎شود
به بیماران کرونایی بلیط اتوبوس فروخته نمی‎شود

ندای استان:معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر گفت: مبتلایان به کرونا ۱۴ روز بعد از نتیجه تست مثبت خود می‌توانند نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

به گزارش ندای استان؛مهدی شهابی با اشاره به فعال شدن این سامانه جهت مسافران هواپیماها از هفته پیش، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه قبل از فروش بلیت حمل و نقل عمومی به مسافران از وزارت بهداشت استعلام تست کرونای افراد گرفته شود، شرکت‌های مسافربری جاده‌ای استان نیز از امروز دوشنبه به سامانه استعلام از وضعیت سلامت مسافران متصل شدند.

شهابی با اشاره به ممنوعیت فروش بلیط به بیماران کرونا که توسط وزارت بهداشت تست آنها مثبت شده، افزود: ۲ نفر در استان بوشهر به طور مداوم این سامانه را رصد می‌کنند تا از استعلام شرکت‌های مسافربری از سامانه وزارت بهداشت مطمئن شده و در صورت نقض این قانون با آنها برخورد و برای رسیدگی به مراجع مربوطه ارجاع می‌شوند.
شهابی ادامه داد: ۳۸ شرکت حمل و نقلی در استان بوشهر فعالیت دارند که ارتباط همه آنها با سامانه برقرار و اطلاع رسانی لازم انجام شده‌است، بنابراین با جدیت بر اجرای این قانون به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در سیستم حمل و نقل تاکید داریم.
   وی گفت: الزام توزیع بسته بهداشتی و استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل، ضدعفونی مکرر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میان مسافران به قوت خود باقی است و اجرای آن در پایانه‌ و مسیر از سوی گروه‌های گشت و نظارت و پلیس راه به صورت مداوم صورت می‌گیرد.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و راهداری جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: به منظور رعایت فاصله فیزیکی مناسب ناوگان حمل و نقل ملزم هستند تنها برای ۵۰ درصد از ظرفیت خود بلیت فروشی کنند.