شهر بوشهر تنها شهر وضعیت قرمز استان
شهر بوشهر تنها شهر وضعیت قرمز استان

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: تا این لحظه شهر بوشهر تنها شهر با وضعیت قرمز کرونا در استان بوشهر است و شهرهای برازجان و دیلم در وضعیت نارنجی هستند.

به‌گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند در استانداری بوشهر گفت: تصمیمات قاطع حاکمیت و همکاری مردم مهمترین عامل مهار بیماری کروناست و اگر تصمیمات قاطع باشند اما مردم رعایت نکنند نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

استاندار بوشهر در ادامه افزود: از مردم عزیز استان بوشهر درخواست می‌کنم همان‌گونه که تا کنون در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور پیشگام بوده‌اند از این پس هم رعایت کنند؛ به‌ویژه برای زدن ماسک و فاصله اجتماعی.

او با اشاره به این‌که در شرایط محدودیت‌های جدید، وضعیت کشور رنگ‌بندی شده، اضافه کرد: وضعیت کرونایی شهر بوشهر قرمز است که از اول آذر شهر کنترل می‌شود و اجازه رفت‌وآمد به غیربومی‌ها داده نمی‌شود.

گراوند افزود: البته امروز دوشنبه لیست جدید شهرهای کشور به‌روز می‌شود و اگر از وضعیت قرمز خارج شدیم خودبه‌خود از محدودیت‌های اعلام‌شده خارج می‌شویم.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: وضعیت کرونایی شهرهای برازجان و دیلم نارنجی است که باید محدودیت‌های متناسب با این گروه در آن‌ها اعمال شود.

گراوند گفت: وضعیت کرونایی دیگر شهرهای استان بوشهر زرد است.

استاندار بوشهر تأکید کرد که در تمامی وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد، مدارس، آموزشگاه‌ها و فعالیت‌ها فرهنگی و مذهبی و ورزشی به‌مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

عبدالکریم گراوند ابراز امیدوری کرد که بوشهر نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها و اعمال محدودیت‌ها از وضعیت قرمز خارج و وارد وضعیت زرد و پس از آن سفید شود.

استاندار بوشهر هم‌چنین یادآور شد که در وضعیت قرمز حضور کارکنان ادارات غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به‌صورت یک‌سوم و در وضعیت نارنجی به‌صورت دوسوم باشد.

تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه به مدت ۲ هفته

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد: از روز شنبه حدودا ۱۵۰ شهر که عمدتا کلانشهر هستند و شامل تهران هم می شوند به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.
وی ادامه داد: تردد درون شهری نیز از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز منع خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت های تردد درون و بیرون شهری گفت: افراد خاطی خارج شده از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و از شهرهای قرمز ۱ میلیون تومان جریمه می شوند.