خبر خوب:جذب معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش بوشهر
خبر خوب:جذب معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش بوشهر

ندای استان:کرمی گفت:همه معلمان حق‌التدریس استان در سه مرحله امسال و ابتدای سال ۱۴۰۰ با فراگیری آموزش‌های لازم در دانشگاه فرهنگیان در این اداره کل جذب می‌شوند.

به گزارش ندای استان، علیمراد کرمی روز شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان افزود: در آذر ماه امسال ۳۰ درصد از معلمان حق‌التدریسی مربوط به سال‌های گذشته در این استان برای فراگیری آموزش‌های لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی و ۳۰ درصد در بهمن سال‌جاری و مابقی نیز درابتدای سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می‌شوند، طوریکه همه حق‌التدریسی‌های این استان تا پایان دولت دوازدهم جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی در باره آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان در استان بوشهر اظهارداشت: هم اکنون ۸۵ درصد دانش آموزان این استان در شبکه شاد فعال هستند و ۱۵ درصد دیگر نیز به دلیل نداشتن وسایل سخت افزاری نظیر تبلت و موبایل هوشمند و یا نبود زیرساخت‌های اینترنتی مشکل دارند که در تلاش هستیم تا از طریق خیران و نهادهای حمایتی هر چه سریعتر تبلت و گوشی هوشمند دراختیار  این عده قرار گیرد.
کرمی ضمن تاکید بر ارتقای آموزش و پرورش دشتستان در زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم راه‌اندازی و استقرار دانشگاه فرهنگیان دراین شهرستان است که در حال رایزنی با وزارتخانه در این زمینه هستیم و امیدواریم با توجه به وجود زیرساخت های لازم این دانشگاه هرچه زودتر فعال شود.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهرگفت: هم‌اکنون ۱۱ پروژه آموزشی در دشتستان در ساخت است و ۳۴ فضای آموزشی تخریبی نیز در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار دشتستان نیز با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و نقش آن در توسعه و پیشرفت اظهار داشت: باید به آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشت زیرا این نهاد،کانون انتشار دانایی است و توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای در گرو نگاه ویژه به نهاد و تقویت آن است.

فتح الله نوروزی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸، ۹۰ پروژه عمرانی شامل ۲۸۲ کلاس درس با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در این شهرستان اجرا شده‌است.

فرماندار دشتستان گفت: تلاش شده در اعتبارات دشتستان نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشیم و در سال جاری نیز بیش از ۱۰میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای ارتقای آموزش و پرورش تصویب شد که امیدواریم با تخصیص این اعتبار شاهد رشد و توسعه بیشتر علم و دانش در گستره شهرستان باشیم.

ایرنا نوشت،نوروزی افزود: احیای دانشگاه فرهنگیان در حوزه دشتستان، تقویت زیرساخت‌های درمانگاه فرهنگیان و احیای مدارس شبانه روزی که به مدارس عادی تبدیل شده‌اند از دیگر مواردی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

فرماندار دشتستان از وجود ۳۴ مدرسه تخریبی و فرسوده در شهرستان خبر داد و افزود: برای نوسازی این مدارس باید مجمع خیران مدرسه ساز را در مناطق  چهارگانه آموزش وپرورش شهرستان فعال و از ظرفیت این نهاد موثر استفاده بهینه کنیم و در کنار آنها، دولت نیز مشارکت فعال خواهد داشت.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز بر توجه بیشتر به حوزه آموزش و پرورش در این شهرستان تاکید و بر تقویت بیشتر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در برازجان به عنوان مرکز پژوهشی و علمی و تدوین بسته آموزشی و برنامه‌ای برای بالا بردن کیفیت آموزش در آموزش و پرورش و استفاده از استادان خوب دراین نهاد تاکید کرد.