طرح پاییزه کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در استان+جزئیات
طرح پاییزه کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در استان+جزئیات

ندای استان:فاطمه کرمپور گفت: طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان، فاطمه کرمپور افزود: هفته کتاب فرصتی است که بیشتر به مقوله کتاب و جایگاه آن پرداخته شود وبه همین مناسبت ۲۴ تا ۳۰ آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گرفته برنامه‌های متنوعی ازجمله نقد و بررسی کتاب، برگزاری نمایشگاه، جشنواره، رونمایی ازکتاب و شبانه‌های مجازی را در بستر فضای مجازی را سازمان‌ها و نهاد‌ها برای این هفته نظر دارند
کرمپور با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان، گفت:  شعار هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان دانایی ،مانایی است که با این شعار می‌توانم مطالعه کتاب را در سطح استان فرهنگسازی کنیم.
وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ۱۰۰ برنامه را به این مناسبت تدارک دیده اضافه کرد: یکی از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه چاپ و نشر، طرح‌های فصلی عیدانه، پاییزه و زمستانه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:امسال هم در هفته کتاب و کتابخوانی طرح پاییزه کتاب را داریم کتاب فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند دراین طرح ثبت نام نمایند.
کرمپور گفت: هر فرد می‌تواند با کدملی خود تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کتاب خریداری کرده و از تخفیف ۲۵ درصدی هم بهره‌مند شود. طرحی که هم موجب رونق کتابفروشی‌ها می‌شود و علاقمندان به کتاب از طریق طرح‌های فصلی می‌توانند تازه‌های نشر را به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری کنند.
وی از اجرایی شدن پویش نذر کتاب در سال جاری گفت و افزود: در این طرح هر فرد ۳ نفر ازدوستانش را برای اهداء سه کتا دعوت می‌کند به این ترتیب بسیاری از کمبود‌های کتاب مرتفع می‌شود.
کرمپور عنوان کرد: طرح دیوار مهربانی نیز با توجه به معرفی و انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب پارسال اجرایی شد که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها به ویژه شهرداری بود که ادامه نیافت. اما با مشارکت شهرداری به دنبال ایجاد فضایی هستیم تا افراد کتاب‌هایی را که در دسترس دارند نذر کنند.
منبع:صداوسیما