صدور دفترچه بیمه سلامت رایگان شد
صدور دفترچه بیمه سلامت رایگان شد

ندای استان:رمضانی گفت:صدور دفترچه رایگان بیمه سلامت برای افرادی که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند آغاز شد.

به گزارش ندای استان، پرویز رمضانی بیان کرد: تا پیش از این و براساس قانون، بیمه سلامت مکلف بود براساس ارزیابی وُسع و بررسی وضعیت درآمد خانوارها، دفترچه‌های بیمه را برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند صادرکند.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی، ستاد کرونا مصوب کرد سازمان بیمه سلامت بدون انجام ارزیابی وسع، برای تمام متقاضیان که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت صادر کند که این طرح از امروز آغاز شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: اعتبار دفترچه‌ها ۶ ماه و مهلت استفاده از این طرح تا پایان سال است.
وی عنوان کرد: این امکان نیز فراهم شده که متقاضیان در سامانه بیمه سلامت ثبت نام و پس از آن برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
رمضانی بیان کرد: نوع تعهدات در این دفترچه با سایر دفترچه‌ها تفاوتی ندارد و از تمام مراکز درمانی طرف قرارداد می‌توانند خدمات دریافت کنند.
وی یادآور شد: پیش از این بیمه شدگانی که به صورت رایگان دفترچه دریافت می‌کردند تنها از مراکز دولتی طرف قرارداد می‌توانستند خدمات دریافت کنند، اما با هماهنگی صورت گرفته در استان و تفاهمنامه امضاء شده با سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان‌های نظامی، این امکان فراهم شده که بیمه شده‌های رایگان مانند سایر بیمه شده‌ها در این مراکز پذیرش شده و خدمات دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: این خدمات با تعرفه دولتی است و به این ترتیب پرداختی‌ها از جیب مردم کاهش می‌یابد.