پوربهی رئیس و آسایش نائب رئیس شد
پوربهی رئیس و آسایش نائب رئیس شد

ندای استان: با برگزاری آیین تحلیف اعضای علی البدل و انتخاب هیات رئیسه در فرمانداری ترکیب جدید شورای اسلامی شهر بوشهر مشخص شد.

به گزارش ندای استان، در این نشست داریوش پوربهی، مهرزاد آسایش و حیدر رفاهی به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس و منشی انتخاب شدند.

بعد از سلب عضویت ۶ نفر از اعضای اصلی پنجمین دوره شورای ۹ نفره شهر بوشهر سه عضو علی البدل به این شورا اضافه شدند.

داریوش پوربهی، حیدر رفاهی و رباب عبیدی سه عضو علی البدل اضافه شده به شورای شهر بوشهر هستند.

همچنین علی پولادی ریشهری و زهرا رضایی دو عضو علی البدل دیگر شورای شهر بوشهر  هستند که تاکنون وضعیت آنها برای حضور در این شورا نامعلوم است.

با توجه به جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفری بوشهر شورای اسلامی این شهر طبق قانون دارای ۹ نفر عضو اصلی و ۶ نفر عضو علی‌البدل است.

از ۲۴ شهریورماه امسال با شروع بازداشت اعضای شورای شهر بوشهر درارتباط با یک پرونده مالی ادامه فعالیت اکثریت اعضای آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و با حکم قضایی، ۶ عضو اصلی شورای شهر بوشهر به منظور تحقیقات در اختیار اداره کل اطلاعات این استان قرار گرفتند که تمامی آنها با قرار وثیقه آزاد شدند.

۱۹ شهریور ماه آخرین جلسه شورای شهر بود که در همان جلسه مساله معرفی حسن صالحیان به عنوان شهردار بوشهر مطرح شد و با امضای حکم شهردار توسط وزیرکشور هرچند عملا امور اجرایی شهرداری از بلاتکلیفی خارج شد اما بسیاری از امور شهرداری نیازمند مصوبه شورا است که بدلیل عدم فعالیت شورا بسیاری از امور مردم و شهرداری بر زمین مانده بود.

با تعیین تکلیف شدن وضعیت شورای اسلامی شهر بوشهرانتظار است روند اجرای برنامه های عمرانی مرکز این استان شتاب گیرد.