چگونه تحت پوشش “بیمه سلامت” قرار بگیریم؟
چگونه تحت پوشش “بیمه سلامت” قرار بگیریم؟

رمضانی گفت:هزینه حق بیمه هر نفر در سال ۶۶۰ هزار تومان است و درصورتی که نتیجه ارزیابی وسع نشان دهنده توانایی نداشتن در پرداخت باشد، به صورت رایگان و یا ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

به گزارش ندای استان،مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر می‌گوید: کسانی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.
پرویز رمضانی افزود: بیمه سلامت حق بازنشستگی ندارد و فرق این بیمه با بیمه تامین اجتماعی نیز در همین مورد است. در بیمه تامین اجتماعی، هزینه‌ای به عنوان حق بیمه باید پرداخت شود که در زمان بازنشستگی آن فرد حقوقی به عنوان حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی دریافت می‌کند. ولی بیمه سلامت فقط استفاده درمانی دارد و فرد بعد از بازنشستگی نمی‌تواند طلب حقوق کند.
وی ادامه داد:  البته افراد در صورت تمایل می‌توانند در کنار بیمه سلامت، بیمه تکمیلی هم برای خود در نظر بگیرند و از آن برای درمان بیماری‌های پیشرفته‌تر که هزینه‌های بالایی داشته و تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند استفاده کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: بیمه پایه سلامت شامل همه خدمات بیمارستانی (بستری وسرپایی) در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی دولتی و آموزشی، بخشی از بیمارستان‌های خصوصی که طرف قرارداد دولت هستند، همه موسسات سرپایی شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر خدمات پاراکلینیک که در کشور طرف قراراداد سازمان بیمه سلامت است می‌شود.
وی گفت: افرادی که مشمول بیمه سلامت می‌شوند و تحت پوشش بیمه دیگری نیستند می‌توانند با مراجعه به درگاه بیمه سلامت به آدرس: http://isc.bimesalamat.ir/isc در پنج مرحله مراحل ثبت نام خود را بگذرانند. مراحلی از جمله استعلام هویت فرد درخواست کننده که با وارد کردن کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای سرپرست صورت می‌گیرد.
رمضانی ادامه داد: پس از آن مشخصات فردی سرپرست و آدرس محل زندگی فرد و در مرحله چهارم وارد کردن مشخصات افراد تحت پوشش و در آخر تشکیل حساب کاربری انجام می‌شود که در مرحله پایانی شما باید یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین کنید که معمولا به صورت پیش فرض به شما کد ملی و شماره تلفن همراهتان پیشنهاد می‌شود که می‌توانید این عدد را تغییر دهید.
وی تاکید کرد: باید توجه کنید که رمز و نام کاربریتان را فراموش نکنید تا برای ورود به سامانه دچار مشکل نشوید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: هزینه حق بیمه هر نفر در سال ۶۶۰ هزار تومان است و درصورتی که  نتیجه ارزیابی وسع نشان دهنده توانایی نداشتن در پرداخت باشد، به صورت رایگان و یا ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.