ساخت و ساز ها افرایش یافت،سیمان در بوشهر کم شد
ساخت و ساز ها افرایش یافت،سیمان در بوشهر کم شد

ندای استان:محمد زاده گفت:در این فصل ساخت‌ و سازها نسبت به ایام فصل گرما افزایش می‌یابد به همین سبب بازار سیمان در استان بوشهر تحت تاثیر قرار داده و کمبود ایجاد شده است.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه “این استان دارای ۳ کارخانه سیمان است” اظهار داشت: در این کارخانه‌ها روزانه ۱۳ هزار تن شامل شش هزار تن در کارخانه سیمان ساروج کنگان و در کارخانه‌های سیمان دشتستان و دشتی هر کدام روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه “از تولید شش‌هزار تنی کارخانه ساروج کنگان بیش از ۴ هزار تن آن کلینکر است” گفت: کلینکرها به صورت مستقیم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و ۲ هزار تن دیگر این کارخانه با توجه به استقرار اسکله صادراتی ۳۰۰ تن به مصارف مردمی و ۱۷۰۰ تن دیگر یا به پروژه‌های عمرانی استان بوشهر اختصاص دارد و یا صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به مشکلات بازار سیمان پرداخت و بیان کرد: مشکلات اخیر در بازار سیمان استان بوشهر به سبب افزایش قیمت ارز و توجبه پذیری صادرات، تخصیص سیمان‌های تولیدی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله سدها، فاز دوم نیروگاه اتمی و سایر پروژه‌های عمرانی مانند پل سازی، جاده سازی است.

محمدزاده با بیان اینکه زمان مصرف سیمان در استان بوشهر فصل سرما افزایش می‌یابد افزود: در این فصل ساخت‌ و سازها نسبت به ایام فصل گرما افزایش می‌یابد به همین سبب بازار سیمان در استان بوشهر تحت تاثیر قرار داده و کمبود ایجاد شده است.

وی، با اشاره به کمبود سیمان در استان گفت: با توجه به افزایش صادرات و اورهال کارخانه  دشتستان، اکنون استان بوشهر روزانه با ۲ هزار تن کمبود سیمان مواجه است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اورهال کارخانه سیمان دشتستان خاطرنشان کرد: این کارخانه که روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تولید سیمان دارد به سبب برخی تعمیرات دوره‌ای و به‌روز رسانی آن اکنون تولید این کارخانه روزانه به ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

محمدزاده با بیان اینکه استان بوشهر روزانه به ۵ هزار تن سیمان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها نیاز دارد افزود: اکنون از  ۱۳ هزار تن سیمان تولیدی استان بوشهر ۳ هزار تن تامین می‌شود و با ۲ هزار تن کمبود مواجه است.

وی، با تاکید بر جبران کمبود سیمان از دیگر استان‌ها خاطرنشان کرد:برای جبران کمبود سیمان از استان هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان کمک رسانی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر کاهش تعهدات صادراتی کارخانه‌های سیمان کنگان و دشتی را از دیگر راه‌های جبران کمبود سیمان در استان بوشهر دانست و تاکید کرد: تسریع در اورهال کارخانه سیمان دشتستان و راه‌اندازی خط تولید آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

محمدزاده، با بیان اینکه بر اساس قول مسئولان کارخانه‌داران سیمان تا ۲۰ آبان این مشکل برطرف می‌شود گفت: خلا اصلی در کمبود بازار سیمان استان بوشهر آغاز تعمیرات دوره‌ای کارخانه سیمان دشتستان است.