پس از ماه ها:روز بدون فوتی کرونا در بوشهر
پس از ماه ها:روز بدون فوتی کرونا در بوشهر

ندای استان:کشمیری گفت:در حال حاضر همه ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اما خوشبختانه هیچ کدام از شهر‌ها جزء ۴۳ شهر بحرانی اعلام شده در کشور نیستند.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: خوشبختانه بعد از چند ماه یک روز بدون فوتی کرونایی را در استان بوشهر تجربه کردیم و به آن به عنوان یک امید نگاه می‌کنیم و امیدواریم که مردم رعایت کنند و به جایی برسیم که دیگر فوتی کرونایی نداشته باشیم.
وی با اعلام اینکه اکنون ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استاد بستری هستند افزود: در حال حاضر همه ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اما خوشبختانه هیچ کدام از شهر‌های استان بوشهر جزء ۴۳ شهر بحرانی اعلام شده در کشور نیستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۴۹۶۹ نفر بوده است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان داشت: مجموع جا‌‌ن‌باختگان کرونا در استان بوشهر تا ۵ آبان ماه روی عدد ۶۸۸ ‏ثابت مانده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه محدودیت‌های کاری و دورکاری شامل استان بوشهر نمی‌شود ادامه داد: محدویت‌های ما همان محدودیت‌های اعمال شده قبلی است که شامل رده‌های کاری چهارم مانند رستوران‌ها، چای خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: کلاس درس مدارس نیز به جز در دو شهرستان در بقیه شهرستان‌ها تا پایان هفته به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
دکتر کشمیری همچنین از ورود دومین محموله  واکسن آنفلوانزا به استان در این هفته و توزیع آن خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره پرداخت معوقات پرستاران بوشهری نیز گفت: این معوقات تامین اعتبار شده و ما معوقات سه ماهه اول بهار را پرداخت می‌کنیم که بابت کارانه و اضافه‌کار پرستاران است و با پرداختی که وزارت بهداشت در چند روز آینده خواهد داشت سعی می‌کنیم که معوقات تابستان  را هم پرداخت کنیم.