از آغاز طرح مسکن ملی تا زمان تکمیل مرکز بهداشت عالیشهر +تصاویر
از آغاز طرح مسکن ملی تا زمان تکمیل مرکز بهداشت عالیشهر +تصاویر

ندای استان:در ارتباط ویدئو کنفرانسی مسوولان بوشهر با رئیس جمهوری، ۶۲۶ واحد مسکن مهر افتتاح و ساخت ۷۹۸ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای استان آغاز شد.

به گزارش ندای استان،در ارتباط ویدئو کنفرانسی مسوولان استان بوشهر با رئیس جمهوری، ۶۲۶ واحد مسکن مهر افتتاح و ساخت ۷۹۸ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای استان آغاز شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر در این خصوص گفت: ۶۲۶ واحد مسکن مهر استان بوشهر در چهار شهر بوشهر، گناوه، برازجان و عالیشهر به بهره‎برداری رسیدند.

مهرداد ستوده افزود: ۶۰ درصد از مراحل آماده سازی و افتتاح واحدهای مسکن مهری که امروز بهره ‏برداری شد در دولت یازدهم و دوازدهم به سرانجام رسیده است.

ستوده اظهار داشت: همچنین احداث ۷۹۸ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن نیز در استان بوشهر آغاز شد که شروعی بر نهضت احداث مسکن با قیمت مناسب برای اقشار مختلف جامعه است.

حدود ۴۰۰ طرح مسکن ملی در عالیشهر

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید عالیشهر نیز گفت: از مجموع سهمیه استان در طرح ملی اقدام مسکن عملیات اجرایی ۳۹۴ واحد آن در عالیشهر آغاز شد.

علی مقاتلی افزود: هزار و ۵۰۰ واحد این طرح در سالجاری در عالیشهر عملیاتی می‎‌شود.

مقاتلی افزود: کل متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای عالیشهر که شامل اهالی این شهر جدید و شهر بوشهر می شود، ۳ هزارو ۳۸۳ نفر بود که با پایش صورت گرفته تاکنون ۲۸۹ نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اظهار داشت: در این زمینه اکنون عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد مسکونی در قالب هفت پروژه آغاز شده و اجرا عملیات ۲۱۴ واحد نیز در قالب واگذاری زمین با تعهد ساخت به سرمایه‏ گذار واگذر شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۶ نفر با ارائه مدارک موردنیاز، آورده اولیه خود نیز پرداخت کردند.

وی گفت: در شهرجدید عالیشهر براساس تفاهمنامه‏ های ملی، برای نیروهای مسلح ۶۰۰ واحد، آموزش و پرورش ۶۱۰ واحد و تعاونی‎های کارگری زیرمجموعه اداره کار ۵۰۰ واحد مسکن ملی آماده سازی و تحویل زمین صورت می گیرد.

تکمیل مرکز بهداشت عالیشهر تا پایان سال

در حاشیه این مراسم، معاون عمرانی استانداری از مرکز جامع بهداشت عالیشهر بازدید و در جریان آخرین پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

مدیرعامل شهرجدید عالیشهر با بیان اینکه پروژه از فروردین ماه کلید خورده، گفت: درصورت تحقق سهم اعتباری استان که استاندار قول آن را داده و سهم اعتباری وزارت بهداشت، این پروژه را تا پایان سال تکمیل کرده و آماده بهره برداری نماییم.

به گفته مقاتلی، چند پروژه در این شهر شامل هنرستان، کانون پرورش فکری کودکان و دو مدرسه نیز طی هفته های آینده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود.