الحاق ۴فروند شناور به ناوگان دریابانی بوشهر
الحاق ۴فروند شناور به ناوگان دریابانی بوشهر

ندای استان: با حضور فرمانده مرزبانی ناجا و استاندار بوشهر چهار فروند شناور نیمه سنگین و تندرو با هدف تامین امنیت دریایی به ناوگان عملیاتی بوشهر الحاق شد.

به گزارش ندای استان، فرمانده مرزبانی ناجا روز پنجشنبه در این آئین گفت: این شناورها شامل ۲ فروند شناور ۶۰ فوتی نیمه سنگین حیدر و ۲ شناور تندرو کلاس خلیج فارس هستند که با توان نیروهای وزرات دفاع به صورت بومی ساخت و تحویل شده است.

سردار احمد علی گودرزی افزود: این شناورها از سرعت بالایی برخوردار هستند و تا ۵۶ گره دریایی می‌توانند ماموریت‌های مرزبانان را در عمق دریاها عملی کنند.

وی ادامه داد: بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و با کشورهای قطر، کویت و عربستان سعودی هم مرز است و به لحاظ وجود ذخایر گازی، نفتی و میادین مختلفی که در این منطقه استراتژیک دریایی وجود دارد حساسیت را دو چندان می‌کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به حضور نیروهای استیجاری فرا منطقه ای که در منطقه حضور دارند نیازمند این است که وجود و حضورمان در دریا بیشتر باشد.

گودرزی یادآورشد: از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر نوار مرزی موجود در کشور  ۲هز ار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی است که بیشتر در جنوب کشور وجود دارد و نیاز به کمک و توجه بیشتری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: وقتی ناوگان کشورهای فرامنطقه ای در منطقه هستند بایستی هماهنگی با سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از حیث دریایی و با ارتش جمهوری اسلامی در عمق دریا معنادار باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مردم مرزنشین مرزبانان افتخاری ما  در کنار مرزبانان و دریابانی هستند و این پشتیبانی از ابتدای انقلاب تاکنون مستحکم بوده است.

وی برگزاری رزمایش دریایی مشترک نیروهای مرزبانی و صیادان استان بوشهر با هدف تامین امنیت پایدار در خلیج فارس را از جمله برنامه‌های مرزبانی در استان بوشهر عنوان کرد.

 

منبع:ایرنا