خدمات در بیمارستانهای نظامی و تامین اجتماعی بوشهر با بیمه سلامت
خدمات در بیمارستانهای نظامی و تامین اجتماعی بوشهر با بیمه سلامت

ندای استان:رمضانی گفت: بیمه سلامت در مراکز درمانی دانشگاهی ۹۰ درصد از هزینه بستری و ۷۰ درصد از تعرفه دولتی مراجعه‌های سرپایی به را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای آبان ماه امسال بیمارستان‌های نظامی و تامین اجتماعی این استان با تعرفه دولتی به بیمه‌ شدگان دارای دفترچه سلامت خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

پرویز رمضانی افزود: پس از شیوع بیماری کرونا و اختصاص بیمارستان‌های دانشگاهی این استان به بیماران کرونایی، بیمه شدگان دارای دفترچه سلامت باید به سایر بیمارستان‌ها مراجعه و هزینه بالایی را پرداخت می‌کردند که با پیگری صورت گرفته و امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و بیمه سلامت استان بوشهر، اکنون بیماران با تعرفه دولتی در این بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند.

وی یادآور شد: بیمه سلامت در مراکز درمانی دانشگاهی ۹۰ درصد از هزینه بستری و ۷۰ درصد از تعرفه دولتی مراجعه‌های سرپایی به را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای بستری در مراکز دولتی برای بیمه‌شدگان صندوق روستایی ۹۵ درصد است و بیمار تنها ۵ درصد از هزینه را پرداخت می‌کند.

رمضانی اعلام کرد: شیوع کرونا و شرایط حاکم بر بیمارستان‌های دانشگاهی بار مراجعه به این مراکز در ۶ ماه نخست امسال را کاهش داده‌است، طوریکه هزینه پرداخت شده بیمه سلامت با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این درحالی است که بار مراجعه‌ها به بیمارستان‌های خصوصی تا ۱۴۰ درصد و هزینه پرداخت شده به این مراکز ۱۸ درصد افزایش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به افزایش دسترسی بیمه شدگان، ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی جدید و افزایش تعرفه‌ها، بیان کرد: هزینه‌های بیمه سلامت بوشهر از ۳۹ میلیارد در سال ۹۲ به ۱۶۴ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

رمضانی عنوان کرد: واگذاری خدمات صدور دفترچه به ۳۰ دفتر خدمات پیشخوان دولت،  ایجاد امکان تبادل اسناد بیمارستانی برای ۱۰۰ درصد از مراکز درمانی دانشگاهی و ۶۸ درصد از بیمارستان‌های غیر دانشگاهی و ایجاد امکان خدمات نسخه نویسی الکترونیکی برای ۱۵۶ مطب، ۱۰۴ داروخانه و مرکز تصویربرداری از دیگر اقدامات بیمه سلامت بوشهر در اجرای دولت الکترونیک است که از سال گذشته آغاز شده‌است.

وی گفت: ۴۸۰ هزار نفر در قالب صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این میزان صندوق بیمه روستایی با ۲۸۰ هزار بیمه شونده بیشترین جمعیت تحت پوشش این بیمه را به خود اختصاص‌ داده‌است.