کشف ۴۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در بوشهر
کشف ۴۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در بوشهر

ندای استان:رضایی نژادگفت: لوازم بهداشتی و آرایشی، دارو و تجهیزات پزشکی، رایانه، لپ تاپ و تبلت را از جمله مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده بوده است.

به گزارش ندای استان، سردار ولی الله رضایی نژاد روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست با خبرنگاران گفت: در نیمه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط نیروهای این فرماندهی در این استان کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: این میزان کشفیات از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از این میزان کشفیات ۳۸ درصد مربوط به باندهای قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان و کمتر از ۴۵ درصد نیز از باندهای که کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کالا قاچاق می‌کنند، به دست آمده‌است.

رضایی نژاد، لوازم بهداشتی و آرایشی، دارو و تجهیزات پزشکی، رایانه، لپ تاپ و تبلت را از جمله مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت عنوان کرد.

وی یادآور شد: کشف ۳۸ دستگاه خودرو خارجی به ارزش ۲۲ میلیارد تومان از جمله مهمترین کشفیات مرزبانی استان بوشهر در نیمه نخست امسال است که خودروهای کشف شده تحویل مقام قضایی شده‌است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: همچنین با توجه به تغییر رویکرد قاچاقچیان مواد مخدر از خشکی به دریا با تلاش نیروهای دریابانی در نیمه نخست امسال یک تن مواد مخدر توسط نیروهای دریابانی این استان کشف شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز از سوی نیروهای مرزبانی این استان کشف و تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شده‌است.

رضایی نژاد در باره رعایت حریم مرزی که همیشه برای صیادان مشکل ساز است گفت: با تعامل مرزنشینان و نصب ردیاب روی شناورها میزان عبور از حریم مرزی از سوی شناورهای داخلی در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته  ۳۵ درصد کاهش یافته‌است، این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد شمار شناورهای توقیف شده کشورهای همسایه در آب‌های مرزی جمهوری اسلامی در این مدت افزایش داشته‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردم یاری گفت: تلاش می‌شود در قالب اجرای طرح مردم یاری نیروهای مرزبانی در روستاهای مرزی حضور پیدا کرده و به آنها در حوزه های مختلف از جمله درمانی خدمات ارائه کنند.

وی گفت: هوشمند سازی شناورهای صیادی از جمله برنامه‌های مهم اداره کل شیلات است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولان، ۵۰ شناور به سیستم ردیاب مجهز شوند.

رضایی نژاد هدف از مجهز شدن شناورهای صیادی به سیستم ردیاب را ایمن سازی شناورها و خدمه و ردیابی آنها تا عمق ۱۲ مایلی و کمک رسانی در زمان وقوع حادثه عنوان کرد.

وی افتتاح پاسگاه، پست کنترل و مجتمع فرهنگی آموزشی خلیج فارس با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته نیروی انتظامی عنوان کرد.

منبع:ایرنا