شکایت محیط‌زیست علیه ۶شهرداری‌ استان
شکایت محیط‌زیست علیه ۶شهرداری‌ استان

ندای استان:مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت:شهردارانی که تا کنون در محل های دفن اقدام نکرده اند در سال ۹۹ شکایت و پرونده قضایی به دلیل آلودگی فراوان تشکیل شده است.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می‌گوید: مدیریت اصولی انواع پسماندها وفق قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه اجرایی باید توسط متولیان که در قانون مشخص شده صورت گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی نظارت لازم را در این خصوص اعمال می کند.

وی می‌گوید: در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه مدیریت پسماندها در استان و شهرستان ها موضوع پسماندهای استان به ویژه پسماندهای عفونی و خانگی مورد پیگیری قرار گرفته و برخی از سایت های دفن پسماندهای خانگی در حال ساماندهی هستند ولی برخی از شهرداری‌ها در این خصوص اقدام ننموده که علیه شهردارانی که تا کنون در محل های دفن اقدام نکرده اند در سال ۹۹ شکایت و پرونده قضایی به دلیل آلودگی فراوان تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر توضیح داد: پرونده های قضایی این موضوع در حال پیگیری بوده و وفق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماندهای شهری از وظایف شهرداری ها و در روستا از وظایف دهیاران است.

گفتنی است در کارگروه مدیریت پسماندها ساماندهی محل های دفن پسماند استان بوشهر به منظور جلوگیری از آلودگی های محیط زیست و اخذ مجوزهای زیست محیطی محل های مذکور مصوب شده است.