کلاهبرداری از دشتستانی‎ها در سایت دیوار
کلاهبرداری از دشتستانی‎ها در سایت دیوار

ندای استان: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش “لپ تاپ” در سایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ فرهاد آراوند اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا وارائه شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنان در سایت دیوار، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بررسی ابعاد پرونده مشخص شد که فردی ناشناس با درج آگهی فروش “لپ تاپ” با قیمت ارزان و وسوسه انگیز در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از مالباختگان کرده و پس ازآن سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با هویت دیگری اقدام به درج آگهی جدید وکلاهبرداری با همان روش کرده است.

وی گفت: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم، مأموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی  وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان های جنوبی استان دستگیر و تعدادی ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی از او کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی دشتستان به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته و در ورای این تبلیغات، افراد شیادی قصد کلاهبرداری داشته باشند.

این مقام پلیس عنوان داشت: عده‌ای از کاربران تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.

وی توصیه کرد: تا قبل از رویت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی تحت عناوین بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنند.

سرهنگ آراوند خاطر نشان کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۰۷۷۲۱۸۳۰۱۳۹آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان است.