الحاق شناورهای اقیانوس‌پیما به ناوگان نیروی دریایی سپاه
الحاق شناورهای اقیانوس‌پیما به ناوگان نیروی دریایی سپاه

ندای استان:زیراهی گفت: امروز نیروی دریایی سپاه با مجهز شدن به پهپادها و وجود موشک‌های مختلف ساحل به دریا به عنوان یک ظرفیت در غرب آسیا تبدیل شده‌است که امکان انجام عملیات‌های مختلف را دارد.

به گزارش ندای استان،فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور این نیرو در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها طراحی شده‌است و بزودی از شناورهای اقیانوس پیمای این نیرو رونمایی می‌شود.

 سردار رمضان زیراهی روز دوشنبه به مناسبت ۱۶ مهر ماه سالروز نبرد مستقیم شهدای نیروی دریایی سپاه با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس افزود: سپاه امروز در زمین، هوا و دریا حضور دارد و تلاش می‌شود با تقویت زیرساخت‌ها حضور مقتدرانه نیروی دریایی سپاه درآب‌های آزاد و اقیانوس‌ها به مراتب بیشتر شود.

وی در باره آمادگی نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: اگر در زمان جنگ تنها چند شناور راکت انداز و چند سکوی موشکی کرم ابریشیم در اختیار داشتیم امروز با تکیه بر توان داخلی جوانان این سرزمین به انواع شناورهای راکت و موشک انداز در بردهای مختلف مجهز شده و با اقتدار در خلیج فارس از منافع جمهوری اسلامی محافظت می‌کنیم.

زیراهی اضافه کرد: امروز نیروی دریایی سپاه با مجهز شدن به پهپادها و وجود موشک‌های مختلف ساحل به دریا به عنوان یک ظرفیت در غرب آسیا تبدیل شده‌است که امکان انجام عملیات‌های مختلف را دارد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر امکانات سخت افزاری نیروی دریایی سپاه با داشتن نیروی انسانی با همان روحیه و معنویت و فراگیری آموزش‌های مختلف از آمادگی خوبی برخوردار است و اگر دشمن دچار هرگونه خطای محاسباتی شود با پاسخ محکم فرزندان این مرز و بوم از جمله نیروی دریایی سپاه روبرو می‌شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه یادآورشد: رزمندگان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس سرسختانه در مقابل آمریکا ایستادند و استکبار جهانی را با آن همه تجهیزات و امکانات به ستوه آوردند.

زیراهی اضافه کرد: استکبار جهانی برای جبران شکست‌ها و حفظ آبرو و هیمنه خود در خلیج فارس به انجام چندین عملیات بزدلانه از جمله سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس اقدام کرد و با این اقدام نه تنها آبروی خود را حفظ نکرد بلکه شکست بزرگی نیز متحمل شد.

وی ادامه داد: تاریخ دفاع مقدس نشان داد جوانان ایرانی با تکیه بر توان خود توانستند در دوران دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را در هم بشکنند امروز نیز با تکیه بر توان نیروهای انقلابی می‌توان سازمان رزمی متناسب با خود ایجاد و با کمترین سرمایه‌گذاری بزرگترین بهره را ببریم چنانچه نیروهای سپاه با قایق‌های کوچک خود عملیات‌های غرورآفرینی را خلق کردند.

زیراهی یادآورشد: آمریکا که در دوران دفاع مقدس به خلیج فارس آمده بود تا اراده مردم ایران را در هم بشکند با اقتدار جوانان ایرانی روبرو شد و هیمنه خودشان درهم شکست.

۱۶ مهرماه سال ۱۳۶۶شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

پس از اصابت موشک و آتش سوزی ۲ قایق شهدای خلیج فارس، تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌افتند.

پس از نبرد نابرابر نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار می‌گیرد و سینه‌اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌شود و مظلومانه به شهادت می‌رسد.
پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

 

منبع:ایرنا