آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در بوشهر از هفته جاری
آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در بوشهر از هفته جاری

ندای استان: هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر مردم به دنبال تهیه واکسن آنفلوانزا بودند تا بدنشان را در مقابل این بیماری ایمن کنند، اما امسال توزیع این واکسن به تاخیر افتاده است.

به گزارش ندای استان؛ هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر مردم به دنبال تهیه واکسن آنفلوانزا بودند تا بدنشان را در مقابل این بیماری ایمن کنند، اما امسال به دلایلی توزیع این واکسن به تاخیر افتاده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دلیل طولانی شدن تامین واکسن مورد نیاز را تخصیص ارز و مشکلات تحریم عنوان کرد.

دکتر سعید کشمیری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: تعدادی واکسن آنفلونزا تامین شده و توزیع آن قرار بود از هفته گذشته انجام شود که به این هفته موکول شد.

وی از میزان سهمیه واکسن آنفلوانزا استان چیزی نگفت و فقط به این مطلب بسنده کرد که در این هفته توزیع واکسن آنفلونزا در برخی داروخانه‌های منتخب آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: افراد در معرض خطر در اولویت دریافت واکسن قرار دارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی واکسن دریافت کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان نیز گفت: شهرستان‌های دیلم، دشتستان، عسلویه، تنگستان و بوشهر در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

کشمیری تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده و با همان قدرت قبل، هم مبتلا می‌کند و هم جان می‌گیرد.

وی همچنین در مورد ابتلای خانوادگی بیماران گفت: بیمارانی که دوران بیماری خود را در خانه سپری می‌کنند بعد از مدتی اعضای خانواده خود را هم مبتلا می‌کنند که دلیل آن رعایت نکردن شرایط قرنطینه خانگی، معرفی کردن دیگران به عنوان مقصر ابتلای آن‌ها به بیماری و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

بر اساس اطلاعات مسئولان  بهداشتی و درمانی، ویروس کرونا بیشتر گروه‌های سالمندان، بیماران خاص، بیماران قلبی و کسانی که دیابت و فشار خون کنترل نشده دارند را تسلیم خودش می‌کند و از طرف دیگر جوانان هم به عنوان ناقلان خاموش محسوب می‌شوند.