ابتلای۱۰۰۰ نفراز کارکنان بهداشت درمان استان به کرونا
ابتلای۱۰۰۰ نفراز کارکنان بهداشت درمان استان به کرونا

ندای استان:کشمیری گفت: براساس بررسی‌های انجام شده میزان رغبت مردم به رعایت مسائل پیشگیری در استان بالاست اما تا نقطه مطلوب هنوز هم فاصله داریم.

به گزارش ندای استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در زمان حاضر بیش از یک هزار نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان این استان به ویروس کووید ۱۹مبتلا شده که برخی از آنها بهبود یافته وبرخی دیگر در بستر بیماری و یا در مرخصی هستند.

دکتر سعید کشمیری گفت:  باتوجه به شیوع بیماری کرونا امروز کارکنان حوزه سلامت با تمام وجود همانند روزهای جنگ در خط مقدم اپیدمی بیماری از مردم دفاع می‌کنند.

وی یادآورشد: در زمان حاضربیش از ۳۰ میلیون مبتلا و یک میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده اند و با یک همه گیری جهانی روبرو هستیم.

وی بیان کرد: هرچند با توجه به افزایش سواد سلامت مردم و رسیدگی‌ها مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری کرونا نسبت به آنفلوآنزای اسپانیایی در ۱۰۰ سال گذشته کمتر است اما همین تعداد تلفات نیز برای کشور زیاد و غم انگیز است.

کشمیری اضافه کرد: در هشتمین ماه اپیدمی بیماری کرونا قرار داریم و باید همگی به خصوص کادر بهداشت و درمان با بازسازی روحیه خود در موج جدید بیماری آماده خدمت به مردم و بیماران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  گفت: تمام کسانی که در بخش‌های کرونا حضور دارند می دانند چقدر این بیماری چقدر خطرناک و بخش‌ها آلوده هستند اما پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر افراد مشغول در این بخش‌ها با شجاعت برای نجات مردم از جان و دل تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که تاریخ ، حماسه آفرینی نیروهای مسلح و مردم در قالب نیروی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد به طور یقین حماسه آفرینی مدافعان سلامت را که جان خود را کف دست گرفته و در بیمارستان‌ها برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند نیز فراموش نخواهد کرد.

کشمیری ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان رغبت مردم به رعایت مسائل پیشگیری در استان بالاست اما تا نقطه مطلوب هنوز هم فاصله داریم و باید به رعایت نکات بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دقت بیشتری شود تا ورودی بیمارستان‌ها کمتر و به دنبال آن مرگ و میر نیز کاهش ‌یابد.

وی تاکید کرد: کارکنان بهداشت و درمان باتوجه به کار و تلاش هشت ماه گذشته در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ بسیار خسته هستند و اگر وارد فاز سوم بیماری شویم با این شرایط وضعیت نامطلوبی را پیش بینی خواهیم کرد.