وعده معاون رئیس جمهور برای احداث خانه در بوشهر/تامین ۲هزار تبلت برای دانش آموزان
وعده معاون رئیس جمهور برای احداث خانه در بوشهر/تامین ۲هزار تبلت برای دانش آموزان

ندای استان:احمد لطفی گفت: در پنج سال اخیر سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در این استان احداث شد.

به گزارش ندای استان، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار یکهزار و ۷۰۰ واحد به مددجویان فاقد مسکن واگذار و ۷۰۰ واحد دیگر در چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس در این استان تحویل مددجویان می‌شود.

وی اضافه کرد: از سرجمع واحدهای مسکونی تحویل شده ۷۰۰ واحد با مشارکت سپاه و یکهزار واحد نیز با همکاری استانداری بوشهر احداث و تحویل جامعه هدف شده‌است.

لطفی ادامه داد: درمجموع در این مدت از محل همکاری مردم، مشارکت بی نظیر اجتماعی خیران و منابع متمرکز بودجه‌ای پیش بینی شده توسط دولت برای کمیته امداد و انجام یک سری کارهای تعاملی با برخی نهادهای انقلابی ۱۰ هزار خدمت در حوزه مسکن شامل احداث، تکمیل و بازسازی در این استان به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی ارائه شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت: همچنین ۶۰۰ واحد مسکونی نیز از تعهدات این نهاد حمایتی  در این مدت احداث و تحویل افراد واجد شرایط شده است.

لطفی افزود: این واحدهای مسکونی ۵۰ متری هستند که برای احداث آنها ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و مددجویان روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر از این واحدها برخوردار شده‌اند.

وی یادآورشد: مابقی خدمات نیز در قالب بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی به مددجویان ارائه شده‌است.

وی اضافه کرد:برای احداث این شمار واحد مسکونی تنها از محل اعتبارات کمیته امداد ۳۰ سال وقت نیاز بود این در حالی است که امروز با همت و مشارکت خیران و انجام یک سری کارهای تعاملی این پروژه‌ها در مدت پنج سال انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وعده معاون رئیس جمهوری برای احداث یکهزار خانه دیگر در بوشهر 

لطفی گفت: درآئین واگذاری واحدهای مسکونی احداث شده با مشارکت استانداری بوشهر برای مددجویان کمیته امداد محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وعده احداث یکهزار واحد مسکونی دیگر برای خانوارهای ۲ و ۳ نفری مددجویان زیر پوشش کمیته امداد بوشهر داد.

وی ادامه داد: احداث این واحدها جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹ تکلیف شده‌است و با توجه به اینکه پروانه ساختمانی ۵۰۰ واحدها آنها آماده است امیدواریم با تامین اعتبار هر چه زودتر عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

تامین ۳۷۰۰ فقره جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: برای کمک به ازدواج جوانان در پنج سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ فقره جهیزیه برای زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد تهیه و تامین شده‌است.

لطفی اضافه کرد: از این شمار برای نخستین بار یکهزار فقره با مشارکت استانداری و ۷۰۰ فقره جهیزیه نیز از سوی سپاه برای نوعروسان این استان تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: ارزش این جهیزیه‌ها از ۲ میلیون تومان در سال‌های ۹۴ امروز به ۱۲.۵ میلیون تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.

لطفی یادآور شد: ۱۲ قلم کالای اساسی یک زندگی شامل یخچال، اجاق گاز، پنکه، اتو، ظرف، فرش و سایر کالاهای دیگر برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

۱۶هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین کارهای این نهاد حمایتی ایجاد فرصت شغلی برای مددجویانی که توان و ظرفیت کار دارند و توانمند سازی این گروه از جامعه است که در این راستا در پنج سال گذشته ۱۶ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده‌است.

لطفی اضافه کرد: از این شمار ۱۲هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح‌های اشتغال‌زا و سه هزار و ۵۰۰ طرح نیز از طرح‌های کاریابی در استان فراهم شده‌است.

وی با اشاره به تسهیلات و حمایتی که کمیته امداد از کارفرمایانی که مددجویان این نهاد حمایتی را به کار می‌گیرند گفت: به این گروه از کارفرمایان بیمه ۲ تا چهار سال هر مددجویی که پذیرش می‌کنند  پرداخت می شود و افزون بر آن برای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز پرداخت می‌شود.

لطفی اضافه کرد: از سال ۹۴ تا ۹۸، ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌های ایجاد شده منابع تخصیص یافته است.

به گفته لطفی، کمیته امداد استان بوشهر سال گذشته رتبه چهار کشوری در بخش اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: همچنین براساس آمارها ۷۰ درصد اشتغال ایجاد شده در استان مربوط به کمیته امداد است که این آمار از میانگین کشوری که بیش از ۴۰ درصد اعلام شده بیشتر است.

اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ۱۷۰ میلیارد تومان  منابع اشتغال مصوب برای اشتغال افراد زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر در پنج ماه گذشته ۲۰ میلیارد تومان جذب شده‌است.

وی بیان کرد: با این میزان اعتبار براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید پنج هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شود.

راهبران شغلی؛ راهی برای اشتغال هر چه بیشتر مددجویان کمیته امداد  

به گفته لطفی، فردی که توانایی دارد به عنوان راهبر شغلی معرفی و این فرد وظیفه دارد مددجویانی که به آن معرفی می‌شوند را آموزش و مصالح و امکانات در اختیار آنها قرار دهد و تولیدات آنها را در معرض فروش قرار دهد.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۱۳۰ نفر به عنوان راهبر شغلی در استان بوشهر در حال فعالیت هستند.

راه اندازی ۱۲۸ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت: در پنج سال گذشته ۱۲۸ مرکز نیکوکاری در روستاها و شهرهای استان بوشهر با محوریت مساجد و محله‌ها ایجاد شد که مدیریت آنها با مردم و خیرین همان مناطق است.

وی یادآورشد: این مراکز نیکوکاری در زمینه مسکن، جهیزیه، برنامه های فرهنگی و اشتغال مددجویان و نیازمندان همان منطقه کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در زمان حاضر برای تقویت زیرساخت‌ها هفت میلیارد تومان پروژه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله کنگان، جم، عسلویه، بوشهر و دشتستان تعریف شده است.

تامین ۲هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت برنامه‌ها کمیته امداد بوشهر است

لطفی اضافه کرد: در زمان حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد است و تامین ۲ هزار تبلت آموزشی برای نیازمندانی که فاقد ابزار لازم برای آموزش مجازی هستند از برنامه‌های اولویت دار این نهاد حمایتی است.

وی یادآورشد: پشتیبانی آموزشی، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، تقویت بنیه تحصیلی، کلاس‌های مشاوره تحصیلی و حمایت از دانش‌آموزان درآستانه کنکور از جمله برنامه‌های این نهاد آموزشی است.

لطفی گفت: افزون براین ۲ هزار طلبه و دانشجو نیز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون ۴۳ هزار خانواده در این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این شمار ۱۴هزار خانوار در قالب تبصره ۱۴ از سه سال پیش تاکنون زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.

لطفی یادآورشد: باتوجه به تنگناهای اقتصادی کشور کمیته امداد از مجلس و دولت درخواست کرد بتواند جامعه زیر پوشش را افزایش دهد که در این ارتباط از محل هدفمندی یارانه‌ها دولت در راستای کاهش فقر مطلق در قالب تبصره ۱۴ مجوز زیر پوشش بردن موقت افراد نیازمند را صادر کرده‌است.