۲۲۹۶ تن میگو در آبهای استان صید شد
۲۲۹۶ تن میگو در آبهای استان صید شد

ندای استان:ابراهیمی گفت: براساس آمارهای رسمی درسال گذشته یکهزار و ۴۵۰ تن میگو از آب‌های این استان صید شده بود.

به گزارش ندای استان،معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان در فصل صید امسال ۲هزار و ۲۹۶ تن میگو از دریا گرفتند که در مقایسه با صید سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته‌است.

غلامرضا جعفر ابراهیمی یادآروشد: براساس آمارهای رسمی درسال گذشته یکهزار و ۴۵۰ تن میگو از آب‌های این استان صید شده بود.

وی اظهارداشت: علاوه بر شرایط مساعد آب و هوایی، همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با اداره کل شیلات استان بوشهر در زمینه پیشگیری از فعالیت شناورهای متخلف در فصل صید ممنوع باعث شد امسال فشار بر منابع این آبزی کمتر شود و همین امر منجر به تقویت ذخایر و افزایش صید میگو شد.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: از مجموع صید میگوی امسال استان بوشهر یکهزار و ۹۹۶ تن توسط صیادان مجوز دار و ۳۰۰ تن به صورت غیر مجاز توسط شناورهای تفریحی و بدون مجوز صید شده‌است.

وی بیان کرد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یکهزار و ۵۲۰ تن است، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یکهزار و ۴۲۸ تن است ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: جمع شناورهایی که امسال در این استان مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند است که ۳۸۸ فروند از این شمار لنج و ۳۹۴ فروند قایق است.

وی افزود: میانگین قیمت میگو در سال جاری ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید حتی به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید.

صید میگو در استان بوشهر براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگوی کشور مستقر در این استان و مصوبه کمیته صید از  ۱۳ مرداد آغاز و تا پایان روز ۲۷ شهریور ماه ادامه داشت.

 

منبع:ایرنا