رضایت۶۷ درصدی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی شبکه بوشهر
رضایت۶۷ درصدی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی شبکه بوشهر

ندای استان:ناظر گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در این سال‌ها میانگین میزان مخاطب و اعتماد به برنامه‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر از میانگین آمار کشوری بالاتر بوده است.

به گزارش ندای استان، سیدحسین ناظر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز جنگ تحمیلی و بنا به درخواست‌های مکرر مردم بوشهر برای پخش آژیر قرمز و اطلاعیه‌های مربوط به جنگ تحمیلی، اطلاع‌رسانی به بوشهری‌ها از صدا و سیمای استان فارس جدا و با پخش آژیر قرمز فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر رسماً آغاز شد.

وی با اشاره به تقارن چهل سالگی دفاع مقدس با چهل سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: در این مدت ۱۸ میلیون دقیقه برنامه تولید و پخش شده به طوری که از این میزان ۱۱ میلیون دقیقه در رادیو و رادیونما، ۷ میلیون دقیقه در تلویزیون، و یک میلیون دقیقه در خبر و فضای مجازی تولید و پخش شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تأکید بر مخاطب محوری و افزایش میزان رضایتمندی و اعتماد به برنامه‌ها گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در این سال‌ها میانگین میزان مخاطب و اعتماد به برنامه‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر از میانگین آمار کشوری بالاتر بوده است.

رضایت ۶۷ درصد مخاطبان

وی افزود: در این سال‌ها در حوزه برنامه‌های تلویزیونی میانگین میزان مخاطب ۶۶ درصد و میانگین میزان رضایتمندی بیش از ۶۷ درصد، در حوزه برنامه‌های رادیویی میانگین میزان مخاطب حدود ۳۳ درصد با میانگین رضایتمندی حدود ۷۶ درصد و در حوزه اخبار میانگین اعتماد به صدا و سیما بیش از ۷۷ درصد بوده است.

ناظر توجه اکید به برنامه‌های پرمخاطب را ضروری دانست و گفت: در این سال‌ها برنامه زنده تلویزیونی «شونشینی» با میانگین ۹۰ درصد مخاطب و ۸۲ درصد رضایتمندی، برنامه زنده رادیویی «سی مو سی تو» با میانگین ۶۵ درصد مخاطب و میانگین ۹۰ درصد رضایتمندی به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نشان دار (برند) صدا و سیمای مرکز بوشهر بوده است.

رشد زیرساخت‌های فنی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: در طول فرآیند صدا و سیمای مرکز بوشهر از آژیر قرمز تا چهل سالگی دفاع مقدس ۱۳۰۰ دقیقه موسیقی در قالب ۲۶ اثر موسیقایی با مجوز حداکثری پخش از شبکه‌های سراسری و بیش از ۱۰۰ مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی با ۱۳ هزار صفحه و هزار طرح افکارسنجی در موضوع‌های مختلف تولید شده است.

وی از تلاش‌های کارکنان فنی به ویژه فرستنده‌ها در اقصی نقاط استان به عنوان «مجاهدان خاموش» یاد کرد و گفت: روند رو به رشد زیرساخت‌های فنی از یک فرستنده رادیویی یک کیلووات در روزهای اول جنگ تحمیلی برای پخش آژیر قرمز شروع و به روند افزایشی خود ادامه داد تا اینکه در سال‌های اخیر منتهی به چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به اوج خود رسید که پوشش ۹۶ درصدی جمعیتی فرستنده‌های دیجیتال، ایجاد امکان ارتباط زنده تلویزیونی سیار از طریق زمینی، ماهواره‌ای، اینترنتی و فیبر نوری از ۱۵ نقطه استان و افزایش واحد سیار و افتتاح اولین مرکز داده‌های (دیتاسنتر) رسانه ملی در استان‌ها از جمله آنهاست.

تولید ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه در هفته دفاع مقدس

وی با اشاره به حضور رسانه در همه مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی از جمله انعکاس رسانه‌ای بیش از ۱۵۰ راهپیمایی، ۴۰ انتخابات، دو هزار نماز جمعه و صدها رویداد تلخ و شیرین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: در چهلمین سال نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی با تولید بیش از ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه و کسب تندیس و جایزه ویژه جشنواره صدا و سیما، بعنوان بهترین برنامه ساز تلویزیونی استان‌ها برای مستند تلویزیونی دریای خدمت برگ زرین دیگری بر افتخارات بوشهری‌ها افزوده شد.

سید حسین ناظر مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۱ شهید رسانه ملی و ادای احترام به ۱۲۲ آزاده و ۱۱۰۰ جانباز رسانه ملی گفت: بیش از ۶۰ درصد ویژه برنامه‌های دفاع مقدس رسانه ملی در مراکز ۳۳ گانه استانی تولید و پخش می‌شود و صدا و سیمای مرکز بوشهر به عنوان «یک پل از ۳۳ پل رسانه ملی» در سال بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از ۶۰ هزار دقیقه برنامه در گستره استانی، ملی و فراملی تولید و پخش می‌کند.

 

منبع:مهر