افتتاح ۳ طرح آبرسانی روستایی در بوشهر
افتتاح ۳ طرح آبرسانی روستایی در بوشهر

ندای استان:سه طرح آبرسانی روستایی استان بوشهر در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران از طریق ارتباط تصویری به دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،مراسم افتتاح سه طرح آبرسانی روستایی استان بوشهر در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران با حضور استاندار بوشهر در محل آب‌شیرین‌کن روستای لاور ساحلی در شهرستان دشتی و از طریق ارتباط تصویری به دستور وزیر نیرو برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: امروز همزمان با بیست ویکمین پویش هر هفته الف_ب_ایران، ۴۰۰ طرح آبرسانی روستایی به طور همزمان درسراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو افتتاح شد که سه طرح مربوط به این استان است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: این سه طرح آبرسانی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان به بهره‌برداری رسید و شامل آب‌شیرین‌کن لاور ساحلی، آبرسانی و تامین آب روستای فاریاب و دهرود سفلی است.

او، اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۱۱۴ میلیارد و‌۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طرح آب شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره‌برداری از آب‌شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی است که با بهره برداری از آن به چهار روستای زیارت ساحلی، گلستان، کبگان و لاور ساحلی آبرسانی می‌شود.

حمزه پور با اشاره به بهره برداری از شبکه آبرسانی و تامین آب آشامیدنی روستا‌های دهرود سفلی و فاریاب در شهرستان دشتستان عنوان کرد: با افتتاح دو طرح آبرسانی یاد شده مشکل دیرینه ساکنان این روستا‌ها برطرف می‌شود.

او بیان کرد: امروز در ادامه پویش آبرسانی هرهفته الف_ب_ایران همزمان طرح‌های آبرسانی در ۴۰۰ روستای کشور با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۷۹ میلیارد تومان افتتاح شد.