هک اطلاعات کاربران پس از تماس یک شماره خاص صحت ندارد
هک اطلاعات کاربران پس از تماس یک شماره خاص صحت ندارد

ندای استان:قاسمی گفت: پلیس فتا بررسی کارشناسی برای شناسایی تولیدکنندگان و منتشر کنندگان این شایعه را که باعث ایجاد نگرانی برای تعدادی از مردم کشور شده‌اند، در دست اجرا دارد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در چند روز اخیر شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است مبنی بر اینکه پیش شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲که مربوط به مشهد است پس از تماس با کاربران و ورود به سیستم گوشی، اطلاعات را هک می‌کند و موجودی حساب آنان را نیز به سرقت می‌برد و حتی در صورت تماس ناموفق از طرف این شماره با مخاطبین، باز هم هک اتفاق می‌افتد.

او افزود: در پی انتشار شایعه یادشده، بلافاصله تحقیقات تخصصی سایبری با همکاری پلیس فتا مشهد آغاز و مشخص شد که هک اطلاعات کاربران با این شیوه واقعیت ندارد و در صورت پاسخگویی به تماس یا مشاهده تماس ناموفق از طرف آن شماره بر روی صفحه گوشی، امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی و یا تجهیزات هوشمند همراه و همچنین سرقت موجودی حساب افراد وجود ندارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: مسئولان شرکت تجاری مستقر در مشهد که شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲ را در اختیار دارد ادعا کرده‌اند که این شایعه را شرکت‌های رقیب و با هدف تخریب وجهه شرکت و از بین بردن اعتماد مشتریان منتشر کرده‌اند.

قاسمی ادامه داد: پلیس فتا بررسی کارشناسی برای شناسایی تولیدکنندگان و منتشر کنندگان این شایعه را که باعث ایجاد نگرانی برای تعدادی از مردم کشور شده‌اند، در دست اجرا دارد.

او اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه ارتباط ناموفق از یک شماره، موضوعی برای نگرانی وجود ندارد و ضرورتی برای تماس و پیگیری از طریق پلیس نیست و کاربران قانونمدار فضای مجازی باید از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و حتی هویتی به افراد ناشناس به ویژه در فضای مجازی برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی به درگاه پلیس فتا مراجعه و موضوع را در قسمت گزارش‌های مردمی به همکاران ما که شبانه روزی آماده پاسخگویی هستند، گزارش کنند.