سیلندر گاز داریم،خودروها زیاد مصرف می کنند
سیلندر گاز داریم،خودروها زیاد مصرف می کنند

ندای استان:بیوکی گفت:از وقتی که قیمت بنزین تغییر کرده استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اعلام کرد که گاز مایع به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز استان، وجود دارد و توزیع می‌شود.

مهرداد بیوکی افزود: با هدف خدمات دهی مطلوب و به موقع به مشتریان، جلوگیری از نارضایتی آنان، توزیع سیلندر گاز از اول شهریور الکترونیکی شده است و پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه سدف یا تجارت آسان نیو به نشانی https://newtejaratasan.niopdc.ir، کارت بانکی آنان شارژ می‌شود و سپس می‌توانند با مراجعه به فروشندگی‌های مجاز، فرآورده مورد نظر خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه ۹۸ درصد خانوار‌های استان بوشهر به شبکه گاز دسترسی دارند، ادامه داد: بر اساس آمار‌هایی که از ثبت نام متقاضیان نفت سفید در سال گذشته داریم ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار استان، گاز خانگی ندارند، بنابراین همین افراد نیازمند گاز مایع هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر با اشاره به فعالیت ۶۱۲ عامل توزیع سیلندر گاز در استان، بیان کرد: اگر چه به طور معمول هر خانواده ماهانه یک سیلندر گاز ۱۱ کیلوگرمی مصرف می‌کند، ما برای هر خانوار سه سیلندر در نظر گرفته و تامین کرده‌ایم.

بیوکی سهمیه ماهانه گاز مایع را در استان بوشهر چهار هزار و ۶۱۲ تن عنوان کرد و گفت: اکنون روزانه ۱۴ هزار و ۲۰۰ سلیندر گاز توزیع می‌شود که با توجه به اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار از این فرآورده استفاده می‌کنند، مثل این است که هر روز نیمی از این خانواده‌ها سیلندر می‌خرند!

او تاکید کرد: به طور حتم آنچه که در میان رخ می‌دهد این است که سیلندر‌های گاز در خانه‌ها استفاده نمی‌شود و به جای آنکه اجاق خانه‌ها را روشن کند، وارد باک خودرو‌ها می‌شود.

از وقتی که قیمت بنزین تغییر کرده استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو افزایش یافته است.

صاحبان خودرو معتقدند استفاده از این سوخت از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است البته این افراد به خطرات این کار اشاره نمی‌کنند؛ خطراتی که گاه خسارت و صدمات جبران ناپذیری دارد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان