رهایی ۲زندانی محکوم به قصاص در بوشهر
رهایی ۲زندانی محکوم به قصاص در بوشهر

ندای استان: جمادی گفت:امسال تاکنون ۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم و با مشارکت خیران آزاد شده‌اند.

به گزارش ندای استان، علی جمادی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان بوشهر با بیان اینکه “زندانبانی کاری مهم  و سخت است” اظهار داشت: فعالیت و خدمات سازمان زندان‌ها در بخش‌های مختلف قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه “جرم در ابعاد مختلف سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود” گفت: تا زمانی که جرم در جامعه است مجازات هم وجود دارد و اثرگذارترین مجازت‌ها حبس و زندان است.

وی بازپروری و اصلاح زندانیان را یکی از سیاست‌های سازمان زندان‌ها دانست و بیان کرد: سازمان زندان‌ها در بازپروری زندانیان اقدامات و طرح‌های مهمی در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارت آموزی و اشتغال‌زایی انجام داده است.

جمادی  با بیان اینکه بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی به زندان‌ در استان بوشهر به حداقل رسیده است تصریح کرد: در اصلاح و تربیت زندانیان از بهترین مربیان و کارشناسان استفاده می‌شود چراکه در حوزه قرآنی برخی از زندانیان حافظ قرآن کریم هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر  اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی،  شخصیتی و آشنایی زندانیان با قرآن کریم را در اولویت برنامه اداره کل زندان‌های استان دانست و بیان کرد: در عوامل جرم‌زدایی و پیشگیری از جرم اقدامات مهم  و موثری انجام شده است.

وی، با اشاره به برنامه‌های حرفه آموزی و فنی و حرفه ای در  زندان‌های استان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح‌های صلح و سازش برنامه‌های مهمی با همکاری شورای حل اختلاف و معتمدان استان بوشهر اجرا شده  است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس در بوشهر خبر داد و افزود: ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس در بوشهر که یکی از آنها تبعه افغانستان است از چوبه دار رهایی یافتند و به‌زودی آزاد می‌شوند.

جمادی با بیان اینکه این ۲ زندانی پس از  ۵ سال و ۱۴ سال  حبس آزاد می‌شوند گفت: امسال تاکنون ۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم و با مشارکت خیران آزاد شده‌اند.

وی تعامل و همکاری شورای قضایی استان بوشهر را ستودنی دانست و  تصریح کرد: همدلی و تعامل شورای قضایی استان بوشهر مثال زدنی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با آرزوی موفقیت برای رضا مقبلی‌قرائی مدیرکل جدید زندان‌های استان بوشهر از خدمات طباطبایی‌مهر مدیرکل قبلی زندان‌های استان قدردانی کرد./تسنیم