هشدار پلیس فتای بوشهر در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد
هشدار پلیس فتای بوشهر در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد

ندای استان:سرهنگ قاسمی گفت:با توجه به ارائه آموزش برای دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن شاد ، شهروندان مراقب شگردهای مجرمان سایبری در این‌ خصوص باشند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: عموم مدارس با مدیریت معلمان، اقدام به ایجاد گروه یا کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و فایل‌های آموزشی را برای اطلاع والدین دانش‌آ‌موزان، در آن بستر فضای مجازی منتشر و اعلام می‌کنند.

وی افزود: پس از نصب اپلیکیشن شاد،گزینه ورود به مدرسه ‌من و سپس ورود به کلاس‌ من را انتخاب و اگر دانش‌آموزی ورودی جدید باشد باید برابر توضیحات ارائه شده توسط معلم اقدام به احراز هویت کند ، ولی دانش‌آ‌موزان پایه‌های قبلی که قبلاً احراز هویت شده و در ادامه عضو گروهی می‌شوند که ادمین(Admin) و مدیر گروه، همان معلم دانش‌آ‌موز در آن سال تحصیلی است.

این مقام انتظامی بیان کرد: جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد توصیه می‌ شود حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//www.medu.ir یا آدرس‌های اینترنتی که از طریق مدرسه یا معلم مربوطه اطلاع‌رسانی می شود، مراجعه کنید.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک‌های تبلیغ شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارید به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنید .

سرهنگ قاسمی ضمن اشاره به اینکه برای نصب اپلیکیشن یا سامانه شاد نیازمند پرداخت وجه نیست ؛ به خانواده‌ها توصیه کرد: اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار   Google Family Link است.

رئیس پلیس فتا بوشهر ضمن عرض تبریک به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خدمت مردم شریف کشور به‌ ویژه دانش‌آموزان عزیز، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  مراجعه و موضوع  را در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.