ارسال دستورالعمل جدید ته لنجی به سران قوا/سفر دوم لنج‌ها آزاد شد
ارسال دستورالعمل جدید ته لنجی به سران قوا/سفر دوم لنج‌ها آزاد شد

ندای استان:گراوند گفت: دستورالعمل جدید برای تغییر رویه کالای همراه ملوان به سران سه قوا ارسال می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز در حاشیه جلسه مقابله با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: موضوع کالای همراه ملوان همراه با مشکلات زیادی در مناطق مرزی روبه‌رو بوده است.

او افزود: به‌تازگی با پیگیری‌های انجام گرفته و همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار شده است. دستورالعمل جدید برای بازنگری رویه کالای همراه ملوان تهیه شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: با دستورالعمل جدید و ارائه آن به سران سه قوا در صورت تایید, بخش زیادی از مشکلات ملوانان در حوزه ته‌لنجی برطرف خواهد شد.

گراوند عنوان کرد: مدتی بود که لنجداران فقط یکبار در سال مجوز سفر داشتند، اما مقرر شده است که تا پیش از تایید دستورالعمل جدید از سوی سران سه قوا، ملوانان بتوانند ۲ بار سفر و تخلیه بار در بنادر کشور داشته باشند.

او گفت: این قانون برای تمام بنادر تجاری استان بوشهر یکسان است و میزان باری که لنج در هر سفر می‌تواند داشته باشد ۳۰ وانت نیسان است.

استاندار بوشهر گفت: در دستورالعمل جدید هم معیشت مرزنشینان در نظر گرفته شد و هم تلاش شده تا به کالای تولید داخل لطمه‌ای وارد نشود.

گراوند بیان کرد: در دستورالعمل تهیه شده ملوانان علاوه بر ارسال کالا به سراسر نقاط استان می‌توانند با پرداخت عوارض، کالای ته‌لنجی را به استان‌های دیگر بدون منع قانونی ارسال کنند.