سهمیه واکسن آنفلوانزای بوشهر ۱۰ برابر شد
سهمیه واکسن آنفلوانزای بوشهر ۱۰ برابر شد

ندای استان:دکتر کشمیری گفت:واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه توصیه نمی‌شود و هر کس که در معرض بیماری قرار دارد، باید این واکسن را استفاده کند.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: امسال باتوجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد به هر کد ملی یک واکسن آنفلوانزا ارائه می‌شود و افراد با کارت ملی یا شناسنامه باید در محل دریافت واکسن حضور یابند.

او ادامه داد: این واکسن برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، و افرادی که بیماری‌های خاص دارند، کودکان زیر پنج سال و نیرو‌های درمان بیمارستان‌ها ضروری است و رایگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به آنان تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه توصیه نمی‌شود و هر کس که در معرض بیماری قرار دارد، باید این واکسن را استفاده کند.

کشمیری گفت: برای تامین نیاز سایر افراد نیز بخش خصوصی این واکسن را در داروخانه‌ها توزیع می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه این واکسن را تهیه کنند.

تاخیر در زمان تزریق واکسن آنفلوانزا مشکلی ایجاد نمی‌کند

در همین حال معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر هم درباره زمان تزریق واکسن آنفلوانزا این طور توضیح داد: اگرچه زمان تزریق طبق موارد بیان شده در متون پزشکی، ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است، اما در استان‌های گرمسیری مانند بوشهر تزریق آن در آبان و آذر هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

محمد مهدی خواجه‌ئیان افزود: نکته دیگر این است که امسال سال خاصی است و متقاضیان واکسن آنفلوانزا بیش از حد است. دولت هم تلاش کرده است که این واکسن را به میزان کافی تهیه کند، اما یادمان باشد که ابتدا این واکسن باید در اختیار گروه‌های آسیب پذیر قرار گیرد و بقیه افراد در درجه بعد قرار دارند.

او گفت: اجازه دهیم ابتدا واکسن به دست این افراد برسد و از تقاضای بی مورد برای تزریق آن جلوگیری کنیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: واکسن آنفلوانزا باعث پیشگیری دائم از ابتلا به بیماری نمی‌شود و کمک کننده به شمار می‌رود به همین علت باید هر سال تزریق شود، زیرا ویروس تغییر می‌کند.