دپو بیش از ۱۰۰۰ خودرو در گمرکات بوشهر
دپو بیش از ۱۰۰۰ خودرو در گمرکات بوشهر

ندای استانمهرجویی گفت:این خودروها بعد از تعیین تکلیف بلافاصله زمینه ترخیص آنها فراهم شده که تاکنون ۱۱۵ خودرو ترخیص شده و ۹۳ خودرو دیگر قابلیت ترخیص دارند.

به گزارش ندای استان،رضا مهرجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به کالاهای رسوبی در گمرک بوشهر اظهار داشت: این کالاها شامل کالای انباری فله، کانتینری و خودرویی است.

وی با بیان اینکه “کالاهای رسوبی فله‌ای مشکلاتی ازجمله نداشتن مجوز استاندارد، بهداشتی نبودن و یا مسائل قضایی دارند” گفت: کالاهای کانتینری مشکلات متفاوتی دارند که اکنون ۷۵۰ کانتینر کالا در انبار گمرک بوشهر رسوبی و یا متروکه است.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر حجم کالاهای فله‌ای رسوبی را  پایین دانست و افزود: بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ قبض انبار برای این کالاها صادر شده ولی از نظر حجم و ظرفیت پایین و اندک است.

مهرجویی از وجود یک‌هزار و ۵۸ خودروی رسوبی در گمرک بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۴۲ خودرو آن حجم بالای ۲۵۰۰سی.سی، ممنوعه و غیرقابل ترخیص هستند و ۸۵۲ خودرو دیگر مشکلات حقوقی  و ثبت سفارش دارند.

وی با بیان اینکه “۲۰۸ خودرو رسوبی  دیگر در گمرک بوشهر برای ترخیص مشمول مصوبه جدید دولت هستند” خاطر نشان کرد: این خودروها بعد از تعیین تکلیف بلافاصله زمینه ترخیص آنها فراهم شده که تاکنون ۱۱۵ خودرو ترخیص شده و ۹۳ خودرو دیگر قابلیت ترخیص دارند.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر از واردات کالای اساسی در گمرک بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۶ کشتی با ظرفیت بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تنی در گمرک بوشهر پهلو گرفته و ترخیص شده است.

مهرجویی با اشاره به تخلیه کشتی حامل مواد اولیه کود فسفات در بندر بوشهر گفت: تاکنون ۲ کشتی حامل خاک فسفات هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار تن در بندر بوشهر پهلو گرفته و ترخیص شده است.

وی، با بیان اینکه “تمام گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز هستند” خاطرنشان کرد: ۱۴ گمرک استان بوشهر سامانه جامع گمرکی دارند که ضمن تسریع در خدمات گمرکی نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق کالا دارد.