نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید در بوشهر/شورای مدارس، مرجع تصمیم گیری برای شیوه آموزش
نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید در بوشهر/شورای مدارس، مرجع تصمیم گیری برای شیوه آموزش

ندای استان:زنگ آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان بوشهر نواخته شد و ۲۴۵ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش ندای استانزنگ آغاز سال تحصیلی جدید در استان بوشهر صبح امروز به دست استاندار بوشهر در مدرسه دخترانه شهید باهنر بوشهر نواخته شد.

استاندار بوشهر در این آیین نمادین که با حضور ۵ دانش‌آموز بوشهری برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو هستیم و هیچ پدیده‌ای مانند ویروس نمی‌توانست نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار دهد.
عبدالکریم گراوند افزود: اگر چه هیچ چیز نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، اما روند آموزش باید آغاز می‌شد و ما در رابطه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس سخت‌گیرانه رفتار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه از شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید اطاعت شود تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان از هر چیزی برای ما مهم‌تر است و در حوزه نظارت اجازه نمی‌دهیم کوچکترین سهل‌انگاری صورت گیرد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه هرجا احساس شود پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و نیاز است که مدارس تعطیل شود تردید نمی‌کنیم عنوان کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم تمام موارد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رصد می‌شود و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.
وی با تاکید بر توسعه زیر ساخت‌های اینترنتی در نقاط روستایی و عشایری افزود: در این زمینه دستور‌های لازم داده شده که تمام نقاط عشایری و روستایی از خدمات اینترنتی برخوردار شوند.
گراوند بر تامین تجهیزات و ابزار‌های آموزشی دانش‌آموزان نیازمند تاکید و خاطرنشان کرد: قرار شد نهاد‌های حمایتی کمک کنند افراد تحت پوشش و دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تحت پوشش نیستند ابزار‌های آموزشی مورد نیازشان تامین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت بیان کرد: امروز همگام و همراه با سراسر کشور ۲۴۵ دانش‌آموز بوشهری سال تحصیلی جدید را با همراهی همه دست اندرکاران تعلیم و تربیتو خانواده‌های دانش‌آموزان آغاز کردند.
علیمراد کرمی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید متفاوت از سال‌های گذشته است افزود: امسال با توجه به معذورات و محدودیت‌هایی که وجود دارد حتما انعطاف بیشتری در ادامه سال تحصیلی خواهیم داشت.
تصمیم گیری درباره آموزش حضوری یا غیرحضوری با شورای مدرسه است
وی با تاکید بر اینکه از فردا کار مدیران آموزشی و مدارس بسیار سنگین‌تر از گذشته خواهد بود ادامه داد: شورای مدرسه متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و اولیاء، تصمیم‌گیری لازم را برای ادامه فعالیت آموزشی دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس یا غیر حضوری انجام می‌دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر  افزود: با توجه به اقتضائات، شورای مدرسه تصمیم گیری لازم را برای حضوری، مجازی و یا ترکیبی بودن آموزش‌ها انجام می‌دهند.
اولویت آموزش‌ها حضوری است اما اجباری برای حضور نیست
کرمی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش آموزش به صورت حضوری است تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی، هیچ‌گونه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست بلکه فرایند آموزشی از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شود و هیچ‌گونه سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تا اول مهرماه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی تمرین می‌شود ادامه داد: در ۲ هفته تا اول مهرماه شیوه‌های آموزش از طریق سامانه شاد تمرین می‌شود تا از اول مهر با آمادگی کامل بتوان یکی از شیوه‌های آموزشی را ارائه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ۱۵ هزار فرهنگی، اداری و اجرایی در استان فعالیت می‌کنند و این دانش‌آموزان از طریق ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه فعالیت آموزشی می‌شوند.
کرمی، تعداد کلاس‌های درس را ۷ هزار ۵۰۰ کلاس دانست و یادآور شد: بیشتر مدارس استان بوشهر زیرساخت‌های لازم برای آموزش در فضای مجازی را دارند، ولی ۱۰ تا ۱۵ درصد از مدارس مناطق روستایی و عشایری ممکن است از لحاظ تجهیزات و زیرساخت‌ها ضعیف باشند که برای این مدارس آموزش به صورت حضوری یا از طریق درس‌نامه راهبران آموزشی پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر تامین تجهیزات الکترونیکی دانش‌آموزان از جمله تبلت و تلفن همراه هوشمند گفت: برای برخی از دانش‌آموزان که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی هستند تجهیزات لازم از سوی این نهاد‌ها تامین می‌شود و برخی هم که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی نیستند تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در دو ماه آینده از سوی تشکل‌های مردم نهاد خریداری و تحویل می‌شود.