کاهش تولد در بوشهر/فراوانی نام پسر و دختر
کاهش تولد در بوشهر/فراوانی نام پسر و دختر

ندای استان: پاسالارگفت:به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، نزدیک به ۱۰۴ پسر متولد شده‌اند، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۱۱ بوده است.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال در هر شبانه روز به طور میانگین ۴۰ نوزاد در استان به دنیا آمده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۶.۵ درصد کاهش تولد روبه رو بوده‌ایم.

او افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، تولد ۶ هزار و ۲۲۴ نوزاد در استان بوشهر به ثبت رسیده است که سه هزار و ۱۶۸ نفرشان پسر و  سه هزار و ۵۶ نفر دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، نزدیک به ۱۰۴ پسر متولد شده‌اند، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۱۱  بوده است.

پاسالار، میانگین سن مادران در ولادت‌های استان را این مدت ۲۹ سال و ۸ ماه عنوان کرد و گفت: شهرستان گناوه با میانگین سن ۳۰.۲ سال و شهرستان عسلویه با میانگین سن ۲۸.۸ سال بیشترین و کمترین میانگین سن مادران را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

او عنوان کرد: در پنج ماه امسال نام‌های محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین برای نوزادان پسر، و فاطمه، زهرا، زینب، رستا و حلما برای دختران فراوانی بیشتری داشته است.