ندای استان:در روزهای شلوغ و پرحاشیه که فوتبال ایران تحت تاثیر نام ها و تیم های مطرح است یک اتفاق ویژه در رده های پایین فوتبال باشگاهی رخ داده و یک تیم روستایی به لیگ ۲ صعود کرد.

به گزارش ندای استان، ماجرا نه مربوط به قهرمانی های پرسپولیس و قهر یحیی است و نه آمدن استراماچونی و آینده فرهاد مجیدی، ماجرا حتی به نقل و انتقالات طوفانی سپاهان و بازگشت محمدرضا ساکت به مدیریت این باشگاه هم ربطی  ندارد، قرارنیست درباره جادوگر و هلیکوپتر و شهریار و غزال تیزپا گزارشی بخوانید، این گزارشی در ارتباط با زنده بودن فوتبال و رشد و حرکتش در شریان مویرگی جامعه است.

یک تیم ، یک روستا

در هیاهوی اسامی درشت و تیم های بزرگ ، یک تیم از یک روستای کوچک با جمعیتی نزدیک به ۳ هزار نفر توانست جواز حضور مستقیم در رقابت های لیگ دسته ۲ فوتبال ایران را به دست بیاورد. تیم فوتبال شاهین بندرعامری با کسب ۳۹ امتیاز در مرحله دوم گروهی رقابت های لیگ دسته ۳ صدرنشین گروه سوم مسابقات شد ، با بیشترین امتیاز در میان تمامی گروه ها و حالا این تیم دستکم کاری کرده که امتیاز باشگاهش چیزی بین ۱ تا ۴ میلیارد تومان ارزش داشته باشد. در این وضعیت اقتصادی ، باشگاه شاهین بندرعامری از نظر تجاری سود قابل توجهی کرده است.

آن ها اگر قصد ادامه طی همین مسیر را داشته باشند فصل آینده در رقابت های لیگ۲ باید به میدان بروند و شانس دارند که حتی رسیدن به لیگ۱ را تجربه کنند. اتفاقی بزرگ برای روستایی کوچک که در رقابت های لیگ دسته ۳ دست به کار بزرگی زده است.

 

بندر عامری

بندرعامری روستایی از توابع تنگستان و در ۷۰ کیلومتری شهر بوشر است. شغل اصلی در این بندر ماهیگیری و صیادی است و براساس یکی از آخرین سرشماری ها در حدود ۳۲۰۰ نفر جمعیت دارد. آن ها تنها تیم روستایی در رده های باشگاهی فوتبال ایران در فصل آینده به حساب می آیند. شاهین بندرعامری از سال ۱۳۵۶ فعالیت خود را آغاز کرد.
آن ها در سال ۱۳۹۱ توانستند در کنار تراکتور، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس قائمشهر جزو چهارتیم نهایی صعودکننده به لیگ برتر امیدهای کشور باشند اما به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر از ادامه بازی های کشوری در رده پایه انصراف دادند.

شاهین بندرعامری در دو سال ۹۴ و ۹۵ توانست قهرمان جام حذفی استان شده و مجوز حضور در رقابت های جام حذفی کشور را بگیرد. آن ها یک بار برابر بادران در مرحله دوم دو بر صفر شکست خوردند و در سال بعد از آن پس از صعود از مرحله دوم  در مرحله سوم به مصاف تیم خونه به خونه بابل رفتند و مقابل این تیم هم دو بر صفر مغلوب شدند.

این تیم در سال ۹۶ به مقام قهرمانی در لیگ استان بوشر رسید و توانست وارد مسابقات لیگ۳ شود و حالا بعد از دو سال توانسته مجوز حضور در قابت های لیگ۲ را به دست بیاورد. اکثر بازیکنان این تیم اهالی روستای بندرعامری هستند و شغل اصلی شان ماهیگیری و صیادی و یا کارگری در کمرگ بندر است. گفته می شود هیچکدام از این بازیکنان قراردادی با باشگاه ندارند و توانسته اند تیم را بدون اسپانسر و حامی مالی به مسابقات لیگ۲ برسانند.

البته که در این منطقه پایانه های نفتی خارک، گمرک، اسکله های صیادی و شرکت های کشتی سازی(منطقه انرژی پارس جنوبی در بیست کیلومتری این شهر واقع است) هستند که می توانند به عنوان اسپانسر و حامی مالی این تیم را در رقابت های لیگ۲ کمک کنند.

با وجود تمام مشکلات ریز و درشتی که در پیش روی تیم شاهین بندرعامری برای حضور در رقابت های لیگ۲ وجود دارد اما مردم بندرعامری اکنون و با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود، بهخاطر  پیروزی و موفقیت هایی که تیم روستایشان خوشحال هستند.