ته لنجی هوشمند می شود
ته لنجی هوشمند می شود

ندای استان:جمادی گفت: با اصلاح آیین‌نامه مربوط به ته لنجی‌ها، مشکلات مربوط به ته لنجی یا کالای همراه ملوان به زودی حل خواهد شد.

به گزارش ندای استان،علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی استان بوشهر با کشور‌های همجوار از تشکیل کارگروهی برای پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا در این استان خبر داد و افزود: با اصلاح آیین‌نامه مربوط به ته لنجی‌ بر اساس مصوبه این کارگروه، مشکلات مربوط به ته لنجی‌ها به زودی حل خواهد شد.

او، همچنین با اشاره به ساماندهی واردات کالای ملوانی ادامه داد: مقرر شده کالا‌های ملوانی نیز به صورت هوشمند وارد و در انبار‌های هوشمند نگهداری شوند و عوارض و حقوق گمرکات و حقوق دولت نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین عنوان کرد: در پنج ماه امسال ۸۲ هزار و ۸۱۳ فقره پرونده به عنوان پرونده‌های ورودی این استان رسیدگی و ۸۴ هزار و ۱۹۰ فقره پرونده مختومه شد و به هزار و ۳۷۷ فقره پرونده نیز که از سال‌های گذشته مانده بود، رسیدگی شد و نهایت در ماه‌های اخیر ۷۶ درصد پرونده‌های معوقه مختومه شد.

جمادی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حفظ حقوق بیت المال نیز گفت: امسال به هزار و ۱۹۶ فقره پرونده مربوط به دست اندازی به اراضی ملی رسیدگی کردیم که در نتیجه این رسیدگی ها، هزار و ۸۷۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگشته است.

او با اشاره به رسیدگی به دو هزار و ۵۱ فقره نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در این استان، از کاهش ۱۰ درصدی جرایم خبر داد و عنوان کرد: جرایم خشن در استان بوشهر روند کاهشی دارد و سرقت ۱۱ درصد، سرقت به عنف ۳۰ درصد، قتل عمد ۱۵ درصد و آدم ربایی ۲۰۰ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته و ۱۰ فقره پرونده قتل نیز در شورای حل اختلاف حل و فصل و منتهی به سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به اقدامات حمایتی دادگستری از مراکز تولیدی هم اشاره کرد و ادامه داد: با بررسی پرونده ۴۱ شرکت بزرگ تولیدی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر، حقوق معوقه ۹ ماهه آن‌ها به طور کامل پرداخت و مقرر شد از این پس حقوق مدیران این شرکت ها، پس از حقوق کارگران پرداخت شود.