میزان حقوق پرداختی به کارمندان/بوشهر،رتبه دوم سپرده بانکی کشور
میزان حقوق پرداختی به کارمندان/بوشهر،رتبه دوم سپرده بانکی کشور

ندای استان:رسول زارعی گفت: بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش ندای استانرسول زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “سهم درآمدهای نفتی کشور به حداقل‌ها نزدیک شده است” اظهار داشت: درآمدهای کشور بیشتر از منابع وصول مالیاتی، درآمدهای گمرکی، اموال تملیکی و دیگر  منابع است که  وصول این درآمدها هر سال پررنگ‌تر می‌شود.

وی، از راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خبر داد و بیان کرد:  در این راستا ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های صنعتی و تولیدی در استان بوشهر مصوب شد که تاکنون نیم میلیارد دلار آن برای اجرای این پروژه‌ها جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به رشد منابع و سپرده‌های بانکی خاطر نشان کرد: در ۷ سال گذشته منابع و سپرده‌های بانکی استان بوشهر ۴۹۶ درصد رشد کرده و به ۵۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

زارعی با اشاره به رشد ۲۱۳ درصد مصارف بانکی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده مصارف بانکی در پرداخت تسهیلات ۵۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شده  است.

وی افزود: استان بوشهر از لحاظ منابع و سپرده بانکی در کشور بعد از تهران رتبه دوم دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به طراحی و راه‌اندازی  سامانه تسهیل فضای کسب و کار گفت: با  اجرای سامانه پنجره الکترونیک سرمایه گذاری بوشهر رسیدگی به پرونده‌های سرمایه‌گذاری از ۶۸ روز به ۴ روز کاهش یافته است.

زارعی،با اشاره به بدهی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش‌های مختلف بدهکارند و در عوض مطالبات آن از حوزه‌های گوناگون همین مقدار است.

تسنیم نوشت،وی به مسئله “سهام عدالت” پرداخت و با بیان اینکه ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ نفر در استان بوشهر مشمول سهام عدالت هستند، خاطرنشان کرد: مدیریت خرید و فروش این سهام به روش مستقیم و غیرمستقیم است که ۶۱ درصد سهام‌داران عدالت در استان، روش غیر مستقیم انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر به تخصیص اعتبارات عمرانی از طریق پرداخت خزانه معین استان بوشهر پرداخت و افزود: برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان در ۷ سال گذشته ۶ هزار و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب که از این میزان اعتبار ۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

زارعی با  اشاره به پرداخت حقوق کارکنان از طریق خرانه معین استان بوشهر گفت: برای ۳ هزار و ۴۵۰ کارمند در ۲۴ دستگاه اجرایی استان بوشهر ماهانه ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.