درمانگاه تامین اجتماعی دیر افتتاح شد
درمانگاه تامین اجتماعی دیر افتتاح شد

ندای استان: در آئینی ویدئو کنفرانسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و استاندار بوشهر درمانگاه غدیر شهرستان دیر بهره برداری شد.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این آئین گفت: درمانگاه تامین اجتماعی دیر از طرح های مهم تامین اجتماعی است که امروز به مناسبت هفته دولت افتتاح و بهره برداری شد.

مصطفی سالاری افزود: سازمان تامین اجتماعی برای تامین تجهیزات و کادر درمانی درمانگاه تامین اجتماعی دیر آمادگی کامل دارد.

وی یادآورشد: تلاش می کنیم پروژه های درمانگاهی تامین اجتماعی در شهرستان های دشتی و جم و پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی برازجان تا پایان امسال تکمیل و افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه های درمانگاهی در شهرستان دیلم نیز به مناقصه رفته است و شهر دلوار هم عملیات اجرایی آن امسال شروع خواهد شد.

وی اظهارداشت: طرح های توسعه ای بیمارستانی در بیمارستان های سلمان فارسی بوشهر و مهر برازجان از دیگر طرح های تامین اجتماعی در استان بوشهر است.

سالاری گفت: استان بوشهر با وجود ۸۳ درصد بیمه شده، در شاخص بیمه شده به جمعیت استان، رتبه اول کشور را داراست.

وی از حمایت و همراهی گراوند استاندار بوشهر برای تکمیل و اجرای طرح های سازمان تامین اجتماعی در این استان  قدردانی کرد.

استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: سازمان تامین اجتماعی با وجود محدویت های مالی دولت اما اقدامات بزرگی در عرصه کمک به جمعیت تحت پوشش خود انجام داده است.

عبدالکریم گراوند افزود: در استان بوشهر اتفاقات مبارکی رخ داده و افتخار داریم با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ظالمانه اما دولت روند توسعه کشور را متوقف نکرد بطوری که در هفته دولت امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی دیر را گامی مهم در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان دیر ذکر کرد و گفت: شهرستان دیر این ظرفیت را دارد که خدمات تامین اجتماعی و درمان در این شهرستان بیشتر شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر هم گفت: در سفر وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در سال ۹۵، تفاهم نامه ساخت درمانگاه دیر منعقد و در سفر مجدد وزیر در سال ۹۶، عملیات اجرایی احداث این درمانگاه  در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مکعب با زیر بنای ۱۸۰۰ متر مربع در دو طبقه آغاز شد.

زهرا نویدی فر افزود: این درمانگاه با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال شامل هزینه تجهیز و ساخت به بهره برداری رسیده و شامل آزمایشگاه، داروخانه، پذیرش، بخش های اداری، اتاق معاینه و مطب های پزشکی و دندانپزشکی است.

وی گفت: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان دیر و ضرورت ایجاد و راه اندازی یک مرکز درمانی در این شهرستان درمانگاه تامین اجتماعی دیر در سال ۱۳۸۸ در مکانی استیجاری آغاز به کار کرد.
کریم علی حسنی فرماندار دیر ضمن قدردانی از استاندار و مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: افتتاح این درمانگاه رضایت جامعه هدف ۳۵ هزار نفری زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان را در پی خواهد داشت.